Mee Hoon Goreng , Sayap Ayam Panggang & Pengat Pisang

by - 7:33 PTG

Petang tadi masuk dapur sekejap. Amie goreng mee hoon dan panggang sayap ayam air fryer. Hari ini tak masak nasi.  Nak jimat masa. Lagi pun pagi tadi sudah buat nasi goreng sardin. Encik Suami pula buat pengat pisang. Tiba-tiba pula nak makan pengat! Biarlah sesekali masak di dapur, apa salahnya kan. 

Mee hoon goreng, sambal lada, pengat pisang kepuk & sayap ayam panggang.

Mee Hoon Goreng.

Sayap Ayam Panggang Air Fryer

Sambal / Lada.

Pengat Pisang.

Jumpa lagi. Moga semuanya ceria belaka. Senyum selalu ya! Lain kali kita celoteh panjang sikit.



You May Also Like

17 ulasan

  1. Sorang masak mihun,sorang masak pengat,
    Hidup sepakat membawa berkat.
    Hihihi

    BalasPadam
  2. Biasa ada masa ceria ada masa sedih.

    BalasPadam
  3. nak sikit pengat pisang tu, hehehe.. nampak sedap dan dah lama jugak tak merasa pengat pisang...

    BalasPadam
  4. Rajin juga encik suami Amie masuk dapur ya.

    Sedap-sedap semuanya.

    BalasPadam
  5. Sedap2 semua menunya...tak mkn nasi pun tak apa Amie...semuanya mengenyangkan tu

    BalasPadam
  6. kepak ayam tu sekali hadap sorang boleh habis

    BalasPadam
  7. Masuk sini tengah malam memang cari nahas..haha..lapor tetiber..

    BalasPadam
  8. masak berdua kat dapur tolong menolong cpt ja siap kan

    BalasPadam
  9. Sedapnya, ada bihun goreng, kepak ayam dan pengat pisang. Lama saya tak makan pengat pisang. :)

    BalasPadam
  10. Kita malam ni plan nak goreng bihun, Kak Amie. Kalau ada sayap ayam panggang cam ni pun sedap jugak digandingkan ek.. tapi dalam peti sejuk tu ada yong taufu, hihi

    BalasPadam
  11. meehoon kak amie selalu x mengecewakan.. buat x sabar nk goreng meehoon jugak jadinya.. haha

    BalasPadam
  12. Pos sini sikit pengat pisang tu kak amie hehehe :D

    BalasPadam
  13. Bagus suami dan anak-anak lelaki kak Amie semua tak kekok masuk dapur. Kita tunggu air tangan adik Firdaus pulak nanti

    BalasPadam
  14. Kalau ada pintu Doraemon, mesti saya dah sampai duduk menghadap hidangan di atas tu hehehe

    BalasPadam
  15. Meehoon goreng versi kak amie tak pernah tak nampak sedap. Sedapnya pengat pisang campur sagu.

    BalasPadam
  16. mihun tuuuuu apsal nmpk moist sgt??? tidakkkkkkk

    BalasPadam