Berat Badan & Ukuran Pinggang (Kenangan Bersama Buah Betik)

by - 10:21 PG

Pada 9 Julai 2021 lepas, Amie tulis entri KENANGAN BERSAMA BUAH BETIK. Di akhir entri Amie minta rakan-rakan teka berat badan dan ukuran pinggang Amie. Saja suka-suka untuk seronok-seronok. Tidak ada tarikh tutup untuk berikan jawapan. Setelah melihat tidak ada komen selama 3 hari selepas 10 Julai 2021,  hari ini Amie umumkan jawapan sebenar. Maknanya kalau ada yang berikan jawapan selepas ini, kira tak diterimalah.... ahaks!

Berat badan = 42 kg
Ukuran pinggang = 22 inci.

Siapa agaknya yang telah meneka jawapan dengan tepat?
Nampaknya tidak seorang pun berjaya meneka dengan tepat.

Terima kasih kepada rakan-rakan yang sudi meneka.
Untuk suka-suka saja. Santai-santai gitu.
Lain kali kita buat teka-teki lagi ye.

Masih teringat lagi, nyonya tukang jahit di Syeksyen 17 Petaling Jaya terkejut melihat ukuran pinggang dan punggung sewaktu kita tempah baju. Pinggang 22 inci, punggung 33 inci!

You May Also Like

25 ulasan

  1. sekarang berapa plak kak? hahaha... soalan cepumas ni...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ayoyooooo Afeezz.... minta ampun!
      Ni gambar 30 tahun yang lalu huhuhuuu.... sekarang berganda-ganda-ganda-ganda hihihiiii!

      Padam
    2. hahahaha.... ooopppssss

      Padam
  2. Balasan
    1. Betul ramping tapi kulit kering. Duduk pun macam atas tulang hahahaaa.

      Padam
  3. Wow..
    Nak lari menyorok...maluuu tang tekaan pinggang tu...jauh naw ...5 inchi oooo bezanya...hihihi
    Tekaan berat tu ok la..terlebih sekilo jer...
    Kasut tu betul kan?🤣 ka saya teka terlebih 1 size😁😁
    Rasanya sekarang pun shaping cikgu menghampiri zaman remaja tu.Hari2 makanan sihat & kecil porsionnya...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hahahaaa.... mungkin saiz kasut tu betul, saya pun lupa tapi ingat beli di TAR.
      Sekarang memang nampah sungguh ada kemajuanlah...maju dari segi berat dan segala-galanya. Kalau dulu saiz S pun dah gedoboh. Dah kahwin bertukar M, L, XL!

      Padam
  4. wow..rampingnyaaa....sy paling ramping pun 26 inci..walaupun sekeping

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak seronoklah ramping sangat. Nampak macam rangka jew hihihiii... duduk atas kerusi kayu sakit montot kah!

      Padam
  5. Macam tu rasanya, Kak Amie ni tak tinggi sangat, kan. Sy bygkan Kak Amie ni tinggi. Tinggi berapa, kak?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Rendah jew Kak Amie ni SK. Rendah & rendang standard perempuan terakhir keturunan Jawa dari rumpun Melayu gitu hihihiii.

      Padam
  6. Terlepas pandang ke terlupa nak komen. Atau tak tahu masa dalam entri tu. hihi..betul betul ramping zaman ni Kak Amie. Hebat siapa yang meneka tepat.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memang ramping waktu tu Fizah. Seang cari saiz baju dan skirt. Tapi sekarang Kak Amie tak mahu saiz dan berat begitu heheheee.

      Padam
    2. Betul kak. senang nak cari baju zaman kurus dulu.

      Padam
  7. Slimnya Amie masa tu. Biasalah kan, zaman muda2. PH dulu paling slim pun 26 inci dan punggung tu jangan tanyalah hah..hah.. Sekarang ni jangan 20+ inci dah masuk 30+ inci hah..hah..hah... sedih bercampur gelak!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Eh! 30 inci tu kira oklah PH....ahahhaaaa saya pun dah lama tak ukur pinggang sejak PKP ni. Entah berapalah agaknya.

      Padam
  8. Wah rampingnya pinggang. Hehe.

    BalasPadam
  9. woww 42 eh!!!!
    Ni zaman sekolah berat camni...
    rindu nya hahaha

    BalasPadam
  10. keciknya pinggang kak amie masa tu. berat pon 42kg je..

    BalasPadam
  11. Pehhhh 22 inch dan berat 42 kg ye kak amie, saya 35 kg pun 24 inch
    Ramping betul kak amie! :D

    BalasPadam
  12. berat aida sejak abis spm adalah 50kg tau.
    42 kg ni ntah ntah masa aida skolah.
    sekarang hu hu hu hu tambah 10kg, kak.
    seksa nak kasik turun!

    BalasPadam
  13. Pinggang kerengga ... ramping!

    BalasPadam