Selamat Pengantin Baharu

by - 9:33 PTG

Petang tadi sempat memenuhi undangan ke rumah adik ipar di Silabukan. Alhamdulillah, hari ini 15 September 2021, puteri sulungnya Noor Faezah selamat diijabkabulkan di pejabat agama  LD.

Pengantin Lama!

Majlis yang diadakan tetap mengambil SOP yang perlu dipatuhi. Walaupun ringkas tetapi tetap meriah. Kehadiran tetamu undangan juga dihadkan. Suasana sungguh santai. Majlis hanya dihadiri oleh keluarga terdekat sahaja. Itu pun perlu patuhi waktu, misalnya ada yang datang waktu pagi, waktu petang dan malam. Jadi kedatangan mereka tidak serentak. 


Bersama sepupu-sepupu pengantin perempuan. Berkumpullah wajah-wajah muda keturunan Bugis, Cocos, Cina, dan Melayu.

                        

You May Also Like

20 ulasan

  1. Muhibbah nya.. kahwin campur-campur. Anak-anak lawa semuanya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Macam-macam keturunan ada dalam keluarga Encik Suami.

      Padam
  2. Selamat pengantin baru...semoga berbahagia hingga ke hujung usia..pengantin lama pun tetap power..maintain gitu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hahahaaa.... pengantin lama dan baru tetap juga melalui hidup yang sama.

      Padam
  3. Alhamdulillah dah selesai,selamat pengantin baru. Teringin nak tengok pasangan pengantin lama berbusana tradisi pula :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hahaaaa.... tak ada saiz yang muat...dah tak ada pinggang, membelon-belon sudah!

      Padam
  4. Selamat pengantin baharu buat pasangan mempelai.. Di Sabah sudah boleh buat majlis ye.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tengok kawasan juga. Kena dapatkan kebenaran pihak berkuasa.

      Padam
  5. Selamat pengantin baru dan juga pengantin lama..
    Semoga dimudahkan urusan,kekal bahagia hingga ke Jannah

    BalasPadam
  6. Selamat Pengantin Baru. Pengantin Lama tu pun apa kurangnya. Berseri-seri

    BalasPadam
  7. Wow meriah walau dlm suasana pandemik ni kan.. Selamat Pengabtin Baru

    BalasPadam
  8. PENGANTIN BARU PENGANTIN LAMA BAGAI PINANG DIBELAH DUA

    BalasPadam
  9. Alhamdulillah..urusan majlis Allah permudahkan. Tahniah untuk pasangan pengantin baru dan tak ketinggalan pengantin lama, semoga terus bahagia sampai syurga.

    Unik baju pengantin baru tu Kak Amie.
    Macam macam rupa keturunan Bugis, Cocos, Cina, dan Melayu.

    BalasPadam
  10. Lawa2nyaaa semua. Banyak kacukan heheh. Selamat pengantin baru. Unik baju yg dipakai

    BalasPadam
  11. byk kacukan ni... muka pn mcm2 pesen.. ada muka cina, muka melayu, muka bugis

    BalasPadam
  12. Lama betul x pergi kenduri kahwin...menarik perkahwinan campur- campur macam ni...

    BalasPadam
  13. Haha gambar pertama ingatkan pengantin baru tadi. Patut macam pernah nampak.

    BalasPadam
  14. selamat pengantin baru kepada kedua mempelai

    BalasPadam