10 Resepi Hidangan Berbuka Puasa Yang Sedap Berasaskan Mee Hoon @ Bihun

by - 3:33 PTG

Apa juadah untuk berbuka puasa seisi keluarga petang ini? Di LD, tidak dibenarkan berniaga di pasar Ramadan kerana PKP.  Tak apalah. Yang penting dapur sendiri  tidak berhenti operasi... ahaks! Jom kita tengok-tengok hidangan yang biasa dijadikan menu untuk berbuka puasa di bulan ramadan. kali ini Amie kongsikan 10 Resepi Hidangan Berbuka Puasa Yang Sedap Berasaskan Mee Hoon @ Bihun. Klik blog link di bawah gambar untuk resipinya.

MEE HOON SUP TULANG DENGAN DAGING CINCANG


BAKSO SUP TULANG


BIHUN SUP UTARA



MEE HOON GORENG DAGING



MEE HOON & SUHUN GORENG





You May Also Like

12 ulasan

  1. Meehoon goreng dengan soohon tu camne. Dicampurkan keduanya ka. bestnya my peberet meehoon ni

    BalasPadam
  2. Masakan bihun kak amie menyelerakan betul. Boleh cuba kalau dah bosan masak cara sendiri. Terima kasih kak Amie share idea masakan bihun.

    BalasPadam
  3. meehoon pelbagai cara boleh dibega rencahnya sedap sgt tu

    BalasPadam
  4. Sedap2 semuanya
    tengah menunggu berbuka ni

    BalasPadam
  5. paling suka meehoon goreng....
    klu rasa demam2 suka mi sup panas2 hehehe...
    ni dah target nak berbuka x nak makan nasi tp arini je terpaksa makan nasi hahaha

    BalasPadam
  6. Okey nanti esok boleh try. Bosan dah makan nasi je selalu hahaha

    BalasPadam
  7. Meehooon is my favourite ni...suka....

    BalasPadam
  8. Bihun or mee hoon SA suka jugak.anak dara SA tu oun fav dia bihun ni...boleh la SA cuba nanti...

    BalasPadam
  9. Mihun masak ape aje mmg sedap

    BalasPadam
  10. baru kol 11 dah lapor tgk gambar makanan kat sini...

    BalasPadam
  11. sedap sedap ni kak amie! atie suka bihun sbb boleh makan byk ehehe

    BalasPadam
  12. Semuanya sedap-sedap.. Kalau dibuat sehari satu ini cukup untuk 10 hari punya menu.. hehehe

    BalasPadam