Sate Apa-Apalah!

by - 8:51 PTG

Malam semalam Fairuz bertolak sekali lagi ke Kota Kinabalu bersama abang-abang sepupunya menghantar bekalan ikan.  Jadi, hari ini hanya Amie bersama Encik Suami dan Firdaus sahaja yang akan berbuka puasa di rumah.

 Amie kata pada Encik Suami: Tak payah masaklah kita petang ni. 

Jawab Encik Suami : Nanti beli makanan di luar. Nak beli sate.

Boleh juga.

Nak beli sate apa? Tanyanya lagi.

Sate apa-apalah.

Haaaah! Sate apa-apalah? Balik rumah, dihulurkannya bungkusan berisi sate. Kata Encik Suami, dimintanya penjual sate bungkus semua jenis sate yang dijual. Ada berapa jenis? Ada 4 jenis sate. Setiap jenis sate dibelinya antara 5 hingga 10 cucuk.

  • Sate ayam
  • Sate kambing
  • Sate lembu
  • Sate kulit ayam


Sate lembu, sate kambing, sate ayam & sate kulit ayam.


Sudah tentulah sate kambing jadi pilihan kita! Firdaus pula hanya makan sate ayam.

Yang di depan sekali itulah sate kulit ayam. Pertama kali Amie makan.
Sekian. Cerita hari ini. Tak masak untuk berbuka puasa. Kami makan sate saja.... sate apa-apalah!

You May Also Like

26 ulasan

  1. ahahahhaha,,kelakor sate apa-apa lah... Sha ni 2 mggu dah asyik nak makan satey jee...stop masuk puasa je xmkn

    BalasPadam
    Balasan
    1. Oh! Bulan puasa stop makan sate pulak ye. NBulan Syawal nanti sambung lagi ye heheee.

      Padam
  2. Ya allah...SA tgh craving satay...sedapnyaaaa...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau jumpa sate sedap, memang asyik nak ulang beli dan makan.

      Padam
  3. Oh kulit ayam pun ada. Suka sate perut.

    BalasPadam
    Balasan
    1. itulah... first time jumpa sate kulit ayam!

      Padam
  4. Kalau kulit lembu buat sate boleh agaknya ek

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    2. belum pernah jumpa sate kulit lembu Wak.

      Padam
  5. Sedappp nasi impit dengan kuah kacang. Sate kita tak makan hehehe

    BalasPadam
  6. bulan puasa ni makanan apa pun nampak sedap hehehe... tapi sate memang feveret saya terutama sate kambing...makin berselera bila hidang dalam tampi tu

    BalasPadam
  7. Untung betul sate apa apa lah..Dapat bermacam-macam jenis sate.Tapi sate kulit ayam tu rare. Tak semua penjual sate jual dan tak ramai peminatnya mungkin. cantik susunan lengkap hidangan sate kak amie :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Macam-macam jenis sate ye Fiza. Encik Suami tu kalau tak dapat kepastian nak beli sesuatu, memang begitulah jadinya... ahaks1

      Padam
  8. Hahaha....untung juga pesan sate apa- apalah....semua dapat

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hahaaa... agaknya susah betul Encik Suami nak buat keputusan nak beli mana satu jenis sate.

      Padam
  9. wah bestnya satay. Dapat rasa macam-macam. satay kulit tu tak pernah lah makan. menu baru satay apa-apalah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hahaaahaaa... stress yang membeli sate, fikir nak beli sate apa.

      Padam
  10. ini baru betul memahami ni kak... bila sate apa-apalah tu maksudhnya memacam ada hehehe...
    menarik tang satay kulit ayam tu kak

    BalasPadam
  11. Saya pun suka sate kambing. Sedapnya sate.

    BalasPadam
  12. nasib baek ade 4 jenis jer, klu ade banyak, lg banyak lah encik suami tu beli..

    BalasPadam
  13. wah ini sate apa-apalah? heheheehe banyaknya.. ada lagi sate usus ayam, kak Amie..

    saya pun jadi lapar melihat foto-foto sate ini, kak.. :D

    BalasPadam
  14. Sedap juga berbuka dengan sate.. Macam nak cari juga untuk juadah hari ini.. hehehe

    BalasPadam
  15. ni yg rs blk keje nk beli sate hahahaah

    BalasPadam