Laksa Asam Raya Ke-4

by - 5:49 PTG

Selamat petang. Hari ini raya ke-4. 
Dah puasa makan ketupat rendang dan segala hidangan berlemak, marilah kita ubah selera makan masakan rebus-rebus dan masam-masam seperti Laksa Asam.


Setakat ini Amie suka gunakan resipi membuat kuah laksa yang sama seperti sebelum ini. Memang tak cukup mulut, asyik nak makan saja...ahaks. Maklumlah kuah laksa itu sendiri yang cukup menggoda dan sangat sedap. Sangat sedap pada selera Amie  dan juga sanak-saudara yang pernah menikmatinya. Kuah yang sedap sudah tentulah memiliki ciri-ciri tertentu seperti penggunaan bahan yang agak berbeza daripada kuah biasa. Amie tak bertanggungjawab tau kalau ada yang cuba resipi yang Amie kongsi, lepas tu asyik nak makan saja!

Boleh lihat resipinya di sini: 


Masalahnya walaupun makan rebus-rebus, tapi sekali makan tak cukup semangkuk! Dalam sehari memang berkali-kalilah dan bermangkuk-mangkuklah laksa asam masuk perut!

You May Also Like

23 ulasan

  1. saya sejak raya kedua dah makan yg rebus-rebus... soto ayam, tp semalam termakan fastfood plak

    BalasPadam
  2. Satu kerugian bagi saya kerana saya tak makan laksa. Pernah cuba, tetapi tekak tak boleh terima

    BalasPadam
  3. aduhh faberet ni. susah nak cari yg sedap kat sini tapi tuk buat sendiri macam belum ada keyakinan

    BalasPadam
  4. Wah,satu kelainan tu kuah laksa letak nanas.Boleh cuba ni.Sebelum2 ni saya memang tak pandai masak kuah laksa asam.Biasa saya masak laksa lemak utara .Macam menarik resipi cikgu ni.Terima kasih perkongsian yang menarik ini

    BalasPadam
  5. kak kalu ada belen tu pos ler ke siniπŸ˜„πŸ˜„πŸ˜„

    BalasPadam
  6. walaupun x makan laksa.. saya tetap teruja tngk gmbr laksa tu cantik..

    jemput join GA di blog
    https://www.sitiyangmenaip.com/2021/05/nz-souvenirs-giveaway-by-sitiyangmenaip.html

    BalasPadam
  7. Memang kegemaran laksa asam. Tidak muak.

    BalasPadam
  8. sedapnya kak..fav kami berdua ngan mak ni... raya thn ni mmg x masak sangat..heheh

    BalasPadam
  9. Semalam dah makan laksa . Hari ni nampak gambar laksa lgi . Tetiba teringin lagi nak makan . CCL memang hantu laksa

    BalasPadam
  10. Sedap menu akak.... dana belum rajin melaksa lagi kak, lemau sikit raya tahun ni

    BalasPadam
  11. sedapnya laksa asam fevret kak ni

    BalasPadam
  12. Alahai Kak Amie, terus SA rasa nak buat laksa plak weekend ni..harap- harap kerajinan tu datang la...letak nenas kan...uiii dapnya...

    BalasPadam
  13. I like! Hirup sampai kering!

    BalasPadam
  14. menu ni ada juga aritu time 2 syawal...cuma telur je tkde ..

    BalasPadam
  15. Sedap tu, laksa asam. Saya nampak nenas dalam laksa tu. Ish ish, terliur dibuatnya! :D

    BalasPadam
  16. Sedapnya. saya tak dapat beza laksa dan asam laksa. Lebih kurang ye sebenarnya? Terliur pulak tenggok asam laksa ni. Lama tak makan :)

    BalasPadam
  17. asam laksa ni memang sedap, lagi-lagi kalau kuah pekat-pekat..memang bertambah la..hehe

    BalasPadam
  18. Favoriteeeeee! Kakak selalu buat sebab memang boleh dikatakan laksa favorite satu keluarga hehehe

    BalasPadam
  19. sedap nampak kejadiannya tu kak...

    BalasPadam
  20. ni boleh x fight dgn laksa kedah dgn laksa johor? hahahahaha

    BalasPadam
  21. sedapnya nampak laksa asam ni. mmg patut mkn berkali-kali hehe

    BalasPadam