Memburu Cita Rasa Korea di Seoul Garden Hot Pot

5:29 PTG

Bismillahirrahmanirrahim.
Operasi membuang gambar diteruskan. Terjumpa hidangan Korea pula. cerita lama, bulan Mac 2022 sewaktu bersama-sama Zaiton, Suan dan Noraida menghadiri mesyuarat di Kota Kinabalu. Ketika itu kami menginap selama lima malam di Grandis Hotel. Setiap petang sempat jalan-jalan cari makan di Suria Mall.  Suatu malam selepas shopping di Suria Mall, kami singgah makan di Seoul Garden Hot Pot.

Chicken Hot Plate

Bibimbap.

Tak ingat dah kesemua makanan yang kami pesan!

Soon Dubu Beef Hot Pot

Sekadar dijadikan entri buat kenang-kenangan.
Itulah kali terakhir kami makan bersama Zaiton sebab tahun-tahun akan datang Zaiton sudah tidak bersama kali lagi. Zaiton bersara wajib pada 19 September 2022.
Entah siapa di antara kami berempat yang bersungguh-sungguh ajak makan di sini. Barangkali Suan, sebab dia suka sangat hirup kuah!

Seingat kita, kita pernah makan di sini bersama Nano, Kam dan Jusna sewaktu pulang dari Brunei pada Oktober 2019.

Apa yang kita perasan, hidangan yang disajikan di hadapan mata tidaklah seindah wajah yang dipaparkan dalam gambar atau iklan. Banyaklah aksesori yang cantik-cantik hilang dari pandangan.

Orang kata, indah gambar dari kejadian sebenar.... ahaks!
Maklumlah dalam gambar terpampang bahan masakan yang segar-segar, tetapi apabila sudah dimasak semuanya tenggelam dalam lautan kuah!

Siapa yang ajak masuk sini.... kita tak ajak ye. Kita ikut saja....kah!
Semuanya hanya tinggal kenangan. Belum tentu tahun hadapan kita akan berjumpa lagi. Kita rasa macam tak ada semangat untuk menjunjung titah Seri Paduka Baginda lagi.
Ampun tuanku!

13 comments

1. Indah khabar dari rupa itu biasa kak Amie. Makanan Korea ni ada yang kena dengan selera ada yang tak boleh lalu di tekak.

Balasan
    1. Kan Fizah. Kalau BBQ & Steamboat Seoul Garden, boleh tahan rasanya.

2. nampak sedap.., tapi tekak saya jenis payah nak cuba benda benda baru..hihih

Balasan
    1. Saya suka mencuba. Dari situ boleh tahu rasanya boleh diterima atau sebaliknya.

Padam
  3. Setakat ni saya belum pernah ikut anak-anak pi restoran korea walaupun depa dok ajak ikut..tak tau la ke depan-depan nanti sebab manusia ni mudah berubah hatinya..hihihi

Kita pun lately ni dah hilang semangat kerja..
    Alaaa....kita baru nak cari semangat dari cikgu..cikgu pun dah hilang semangat ni..acanner ni...huhuhu..

Balasan
    1. Ada juga makanannya yang sedap-sedap.
      Saya tak bersemangat untuk pikul tugas yang satu itu, sebab sangat berat dan menyebabkan saya mengalami ketegangan mata digital, akibat penat siang malam menyiapkan tugas menatap skrin.
      Tugas hakiki sebagai guru masih saya cintai.
      Marilah kita kutip semula semangat yang mula tercicir-cicir dalam perjalanan itu....

Padam
  4. Pernah masuk seoul garden tapi yang pot ni tak pernah makan. Suka kalau tenguk cerita korea tu dia punya makanan walau nampak macam nasi campur tapi tenguk dia buat emm cam sedap je

Balasan
    1. Saya suka tonton drama Korea yang memaparkan budaya dan makanan mereka. Asyik sungguh melihat banchan yang pelbagai. Memang nampak sedap jew kan Notie.

Padam
  5. sedapnye seoul garden hot plate lama tak pergi makan sini, kena cari geng baru best makan...

6. ya ampunnnn sedap nampak semuanya kak oi

7. yum yum sedapnya . makan panas2 lagi la buka selera

TERIMA KASIH TINGGALKAN KOMEN.

Labels

~Australia (Perth) ~Balkan ~Bosnia and Herzegovina ~Bosnia Herzegovina ~Brunei Darul Salam ~China (Shenzhen - Guilin - Yangshuo - Guangzhou) ~Croatia ~Cuti-Cuti Malaysia ~Ekspedisi ~Europe ~India (New Delhi - Srinagar - Pahalgam - Gulmarg) ~Indonesia ( Padang - Bukit Tinggi - Jambi - Palembang - Jakarta ) ~Indonesia ( Sumatera Barat - Bukit Tinggi - Padang ) ~Indonesia (Bandung - Jakarta - Jogjakarta) ~Travelogue ~Indonesia (Kalimantan Timur: Nunukan - Tarakan - Balikpapan - Samarinda - Tenggarong) ~Indonesia (Sidoarjo - Surabaya - Malang) ~Indonesia (Surabaya - Malang) ~Italy ~Jalan-Jalan Cari Ikan ~Jalan-Jalan Cari Makan ~Johor ~Kedah ~Kelantan ~Kenali Hidupan Akuatik ~Korea Selatan - Seoul - Nami Island ~Kuala Lumpur ~Madinah 2023 ~Makkah & Madinah ~Makkah 2023 ~Melaka ~Muhasabah Diri ~Negeri Sembilan ~Nepal (Kathmandu-Pokhara-Dhampus-Machhapuchhre Base Camp) ~Pahang ~Penginapan / Homestay / Hotel / Resort ~Perak ~Pulau Pinang ~Putrajaya ~Sabah ~Saudi Arabia ~Selangor ~Slovenia ~Tempat Menarik di Malaysia ~Thailand ( Bangkok - Hua Hin) ~Thailand (Hatyai) ~Travelogue ~Turki ~Umrah ~Umrah 2023 ~Vietnam ( Da Nang - Hoi An - Ba Na Hills) Acar Advertorial Agar-Agar Air Asam Aneka Hidangan Nasi Aneka Hidangan Sup Aneka Jenis Serunding Anekdot Antologi Puisi Apam Asian Food Festival Awards Ayam / Itik / Burung BBQ Bekal Makanan Biskut Buah Bubur Buku Cerita / Komik / Cerpen / Novel Buku Motivasi Buku Resepi Buku Resipi Buku Sejarah Buku Travelog / Novelog Cerita Dari Dapur Cerita Dari Pasar Cerpen Kanak-Kanak Chips Contest / Kuiz / GA Desserts Dried Pasta: Spaghetti/ Spiral / Fusili / Rigatoni / Fettuccine / Risoni / Lasagne / Conchiglie / Tagliatelle / Macaroni / etc Dumpling / Wantan / Siew Mai / Dim Sum Food Review Hari Raya Hasil Karyaku Herba Hidangan Berbuka Puasa Hidangan Berpantang Hidangan Bersahur Hidangan Tengah Hari / Malam Hidangan Tengahari / Malam Himpunan Kad Ucapan Ikan Japanese Food Jeruk / Pickles Johor Juadah Hari Raya Juices / Smoothies Kek Kek Lapis Kek Lapis Sarawak Kek Sarawak Kelas Masakan Keluarga Kerabu Kerang-Kerangan Ketam / Sotong / Udang Khidmat Foodpanda Kiriman Komentator Korean Food Kudapan Kuih Raya Kuih Tradisional Nusantara Kuih-Muih Kuiz / GA Lain-Lain Laksa / Mee / Mee Hoon / Kuey Teow Lembu / Kambing / Lamb / Rusa Lobster Malaysian Food Festival Masakan Ala Kadazan / Dusun Masakan Ala Bajau Masakan Ala Bugis Masakan Ala Cina Masakan Ala Cocos Masakan Ala Jawa Masakan Ala Mamak Masakan Ala Nyonya Masakan Ala Pakistan Masakan Ala Thai Masakan Brunei Masakan India Masakan Indonesia Masakan Minang Masakan Negeri Sembilan Masakan Pahang Masakan Sabah Masakan Sarawak Masakan Singapura Masakan Suluk Masakan Timur Tengah Masakan Tradisi Kedah Masakan Tradisi Kelantan / Terengganu /Pantai Timur Masakan Tradisi Melayu Melaka Masakan Tradisi Perak Masakan Tradisi Pulau Pinang Masakan Tradisional Nusantara Masakan Utara Menu ala Fusion Minuman Panas / Sejuk Muffin Nuffnang Oleh-oleh Otak-Otak Pastry Pemakanan Sihat Pembelian Online Petua Di Dapur Pie Pizza Puding Resepi Amie's Little Kitchen di Media Cetak Resepi Bonda Roti Sambal Sambutan Hari Istimewa Santai Bersama BEN ASHAARI Sarapan Pagi / Minum Petang Sate Sayur Seafood Segmen : Meriahnya Dunia Masakan Segmen Share Resipi Setulus Kasih Soto & Coto Telur Tempahan Western Food Wordless Wednesday