ADSENSE

Sabtu, 12 November 2011

Smoothie Lobak Merah & Mangga

Selamat petang semua. Kalau ada sesiapa yang terasa dahaga bolehlah mencuba Smoothie Lobak Merah & Mangga yang Amie buat di bawah ini.  Amie suka buat smoothie adunan buah-buahan pilihan sendiri. Kalau selera tak berkenan, dan mata tak sedap memandang, atau rasa pelik dengan kombinasi buah yang Amie gunakan, minta maaf ye kawan....he hehe  sebab sebenarnya Amie cuba amalkan pengambilan lebih buah-buahan dalam diet harian, jadi bosan pulalah rasanya kalau asyik gunakan buah yang sama.


Nampaknya warna mangga ditenggelami oleh warna lobak merah! 

Resepi : Smoothie Lobak Merah & Mangga
Sumber : Amie's Little Kitchen

Bahan-bahan:
3 biji mangga masak  - anggaran 500 gram - buang kulit dan potong ikut suka
1 biji lobak merah - anggaran 150 gram - buang kulit dan potong ikut suka
300ml susu segar
150ml yogurt asli
3 sudu gula

Cara:
1. Sejukbekukan mangga dan lobak merah selama 4-5 jam.
2. Kisar lobak merah & mangga beku bersama susu segar, yogurt asli dan gula hingga hancur.
3. Tuang ke dalam gelas dan sedia untuk dinikmati.

5 ulasan:

Kerull berkata...

salam petang kak amie...saya memang suka apa jua jenis smoothie..cuma malas buat je...yang pasti campurlah buah apa pun dengan susu dan yogurt,,hasilnya mmg mantap..nak segelas boleh...

ummiross berkata...

phewitt!, datang 'mengorat' Amie, hehe..sebab nak bawak lari smothie segelas.

cik cek berkata...

Minuman segar berkhasiat ni Amie...kalau dapat segelas kan best...:D

Amie berkata...

Kerull,
anak-anak tak suka langsung makan sayur, tu sebab kena rajin buat smoothie begini...dapatlah juga masukkan zat vitamin dalam badan mereka..

Ummi,
baik-baik ye Ummi bawa lari smoothie tu... kang jatuh pulak... he he hehh

Cik Cek,
jom minum sama Cik...

nuwairani ismail berkata...

menu2 yang macam ni nani belom try buat lagi...bukan apa, kat rumah ni ada blender pon bukan yang nani punye...jadi macam segan2 sikit kalau nk guna...heheh