ADSENSE

Sabtu, 22 Oktober 2011

Pau Mini Lotus & Pandan Lotus

Salam petang Sabtu. Jemput minum petang bersama Amie sambil menikmati Pau Mini Lotus & Pandan Lotus.


Usah ditanya apa resepinya dan bagaimana cara membuatnya kerana dalam hal tepung-tepung ini Amie hanya mahir buat lempeng dengan cekodok saja. Adapun cerita dari dapur Amie petang ini ialah mengeluarkan pau mini dari bekasnya lalu mengukusnya sehingga masak dan kemudian dihidangkan bersama teh 'O' panas. 


Kiranya hasil air tangan Amie jugalah sebab yang mengukus hingga masak diusahakan oleh Amie. 

16 ulasan:

Wani berkata...

salam ..

bila tengok pau yang gebus dan comel ni ingatkan buat tadi ... hihi.. rupanya yg segera

IXORAROXI berkata...

Salam Kak Amie,
pau segera ni selalunya memang sedap, gebu yang amat :)

Acik Erna berkata...

Amie..cantik bentuk pau nya..selalu kita buat kan licin aje kan..

CT Delima berkata...

As'salam Amie

CT kan kalau buat pau bimbang jer takut tak menjadi. Suka makan pau tapi nak buat tu kena fikir 2 kali kot..hehehe

EmbunRosaliza berkata...

Assalam Amie, baru ingat nak suruh amie ajar cara nak buat munge2 kat atas tu..rupa2 amie kukus je heheh

nuwairani ismail berkata...

hahah! baru je nak puji2, nak tanya macam mana bleh dapat bentuk comel mcm tu...sekali segera la pulek.... tapi pau segera memang lembut...sedap aje nak makan...cemane la diorang buat sedap mcm tu...

Asmara berkata...

ekekeke.. baru nak puji cantiknya rupa pau! hehe.. xpe yg penting dr tangan kak amie jugak yg kukusnya. ;D

Chik Mimi berkata...

hahahha kak amie baru je nak puji pau akak yg tomei tu ,tipah tertipu u ,ingat nak mintak tips camne nak hasilkan pau yg munge2 tu:)

Kamariah Awang berkata...

Pau segera... jimat masa, yer Amie.

Kak Sam berkata...

Amie nanti tanyakan le recipe dia tu. TEringin nak rasa tapi malas nak beli. heheheh

Hanis MY berkata...

Saya suka pau kelapa hehe klasik kan?

ummiross berkata...

hehe cepat2 datang, ingatkan ada resepi, takpelah, ummi tumpang makan ye Amie..

quinnie berkata...

hahahha.betul jugak cakap akak tu..kalau tak dikukus bila plak masaknya...hehehhe....saya pau memang fail kalau buat...beli jugak yg sedap...kekekke

lina_pg berkata...

cantiknya kejadian pau ni.licin mulus jerr

MulutPayau berkata...

Mmng gebu pau tu...Saya pun suka pau dan pau segeralah yg mnjadi santapan....nak buat sndiri pun tak reti....

Sue @ Nenie berkata...

Salam Kak Amie...Sedap pau ni makan panas2..saya kalau beli mesti pilih brand karts berinti kacang merah atau kelapa