Carrot & Red Apple Smoothies

by - 10:56 PG

Assalamualaikum.
Jom buat kejutan ke atas perut kita di pagi Isnin yang cerah dan panas ini dengan segelas Carrot & Red Apple Smoothies. Aduh nyamannya.... lega rasa perut selepas dicuci oleh smoothies!


Resepi : Carrot & Red Apple Smoothies
Olahan : Amie's Little Kitchen 

Bahan-bahan:
3 biji epal merah - potong kecil
1 batang lobak merah - potong bulat-bulat
200ml susu segar
200ml yogurt asli
3 sudu makan gula pasir

Cara:
1. Sejukbekukan epal merah & lobak merah selama 2 jam
2. Masukkan epal merah, lobak merah bersama susu segar, yogurt asli dan gula pasir ke dalam pengisar.
3. Kisar hingga hancur dan lembut.
4. Tuang ke dalam gelas. 
Sedia untuk dinikmati.




You May Also Like

4 ulasan

  1. cepatnye apdet... baru nani komen kat entry bubur jagung tu... :P hehehe..
    sedapnye air.. tapi pagi ni puchong hujan.. nampak sejuk sangat smooties ni..

    BalasPadam
  2. lelah air liur ni nengok air tu...yummy yummy dapnye dengan mod ngah vangan jap..hikhikhik

    Jom buat lawatan ke http://sweetcouple-yatiefizzy.blogspot.com nti leh la kita kenal mengenal kan hehehe...

    BalasPadam
  3. Salam kak amie ^^ wahh.. pagi2 minum smoothies.. tun baru je habiskan epal sebijik, dh xde stok nk wat smoothies nih.. tumpang minum kt umah akak lah.

    BalasPadam
  4. salam amie...
    suka sgt bila amie berkongsi resepi smooties... nnt nak cuba jugalah buat smooties.. tp nak guna buah yg tengah byk kat rumah... apa lagi kan.. buah manggalah! musim mangga katakan.. hehe..

    BalasPadam