Makan Malam di Restoran Ala Thai Marin Port Lahad Datu

by - 7:20 PTG

Rezeki sungguh kalau kita tak sempat masuk dapur, tiba-tiba ada orang ajak makan di luar. Sudah dua kali anak buah belanja kami makan malam di restoran yang sama iaitu Restoran Ala Thai Marin Port Lahad Datu. Terima kasih Ummi Syazana yang manis. Moga tambah rezeki pada masa-masa akan datang.

Ummi Syazana pilih makanan berhidang. Kami datang terus makan. 

Bismillah.

Masih simpan lagi gambar makan malam dalam HP.
Kalau tak silap gambar ini diambil pada April lepas. 
Semua menu adalah pilihan Ummi Syazana sendiri.

Antara lauk-pauk pilihan Ummi Syazana termasuklah:
  • Tom Yam Campur
  • Sup Jagung
  • Telur Dadar
  • Sayur Campur
  • Baby Kailan
  • Udang Goreng Salut Tepung
  • Isi Ikan Masak Sos
  • Ayam Masak Kicap


Ini pinggan nasi Firdaus. Budak kecil ini pilih lauk telur dadar, ikan masak sos, udang salut tepung dan ayam masak kicap.


Dan beberapa hari lepas, Ummi Syazana belanja kami makan malam di sini lagi.


Nampak meriah sungguh pilihan menu Ummi Syazana.


Ummi Syazana tempah :
  • Tom Yam Udang
  • Ikan Goreng Tiga Rasa
  • Sayur Baby Kailan
  • Telur Dadar
  • Udang Masak Sambal
  • Daging Masak Kicap
  • Isi Ayam Masak Halia


Terima kasih daun keladi Ummi Syazana.


Kenyang sungguh kami semua malam itu.
Alhamdulillah. 

You May Also Like

31 comments

  1. Alhamdulillah rezeki jangan ditolak. Doakan kebaikan Ummi Syazana.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu.
      Kalau tolak rezeki, nanti rezeki tak mahu datang dekat kat kita lagi hehehee.

      Padam
  2. meriah sungguh menunya
    Selamat menjau selera

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih Wak.
      Memang meriah makan free.

      Padam
  3. Alhamdulillah rezeki, betul, meriah menunya, puas makan. Moga dimurahkan rezeki lagi buat pemberi dan penerima.Aamiin.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu, puas makan. Mudah-mudahan murah rezeki kita semua. Aamiin.

      Padam
  4. Alhamdulillah rezeki jangana ditolak. Ini Ummi Syazana yang birthday haritu kan Kak Amie. Semoga Allah limpahi rezeki dengan segala keberkatan untuk Ummi Syazana yang suka belanja orang. Aamin...
    Pandai dia pilih makanan sedap sedap untuk seisi keluarga menjamu selera.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul Fizah. Ummi Syazana yang birthday hari tu.
      Memang semua menu tu dia pilih sendiri. Kami datang terus duduk, baca doa dan makan sampai kenyang.

      Padam
    2. Alhamdulillah. Orang nak belanja, kita merasa :)

      Padam
  5. Nampak meriah dan sedap hidangannya. Tetiba sy teringat, hari tu, Kak Amie suruh teka yg mana satu (lupa namanya).. alaaa.. yang cerita pasal hari jadi tak silap 😅

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sy komen lagi.. gigih tau cari semula entry ni

      https://salamisimon1.blogspot.com/2021/10/steamboat-barbeku-di-kampung.html?m=1

      Padam
    2. Saya pun gigih cari semula entri tu tau.
      Haaa... ni dia komen SK: Yang tengah bawah sekali tu Ummi Syazana ke?
      Betul tu... itulah Ummi Syazana.

      Padam
    3. Yey! Memang manis orangnya, yang lagi tiga tu pun tak kurang manis dan jelita

      Padam
  6. Sedapnya. Lama tak makan di restoran ala Thai

    BalasPadam
  7. Bikin air liurku menetes ke bumi. He he. Kirim ke sini ananda Ami! Terima kasih telah berbagi ilmu.

    BalasPadam
  8. Alhamdulillah...
    Rezeki sentiasa melimpah..
    Pasti seafood nya segar2 di sana...sedapnya

    BalasPadam
  9. sedap semua menu nya kak, bila ada orang belanja memang happy lah kan kak...

    BalasPadam
  10. wow penuh semeja hidangannya semmua sedap tu

    BalasPadam
  11. sedapnya semua menu. klu dapat ikan tiga rasa dgn udang tu memang tak pandang lauk lain dah. warna pilihan utk pinggan mangkuk kedai tu pun menarik. semua hijau haha

    BalasPadam
  12. Best oh kalau makan ramai-ramai. Lagi best kalau dibelaja.. Syukur :)

    BalasPadam
  13. Semoga murah rezeki pd yg sudi membelanjakan makan malam..jugak yg yg menerima rezeki..alhamdulillah..semuanya enak2..

    BalasPadam
  14. nmpk sedap smua lauk pauk tu.
    bila la dpt jln2 di lahad datu. xsmpai lg sini..

    BalasPadam
  15. Sedapnya semua menu nampak :D. Tapi karena saya sukaaa sangat sayuran, jadi menu sayur2 tuh yg pasti saya coba dulu tiap malam seperti ini :D

    BalasPadam
  16. dah lama tak makan macam ni.

    BalasPadam
  17. Sejak pkp ni nk jumpa masakan thai memang susah..lama tak makan. Semoga murah rezeki

    BalasPadam