Nasi Yang Tinggal.....

by - 1:40 PTG

Apabila kita pesan dengan Encik Suami : Kalau tak ada nasi beriani, belilah nasi Arab. Kalau tak ada dua-duanya, belilah nasi apa-apa yang boleh dimakan. Lauknya pula, belilah ayam. Jangan lupa beli kari kambing. Cepat-cepatlah ke restoran tu, takut lepas pukul 12 habis makanannya.

Sampai ke rumah katanya: 
  • Lauk-pauk dah nak habis. Kari kambing dah habis.
  • Beli nasi beriani dengan nasi Arab.
  • Acar dah habis.
  • Beli ayam goreng, ayam masak madu dengan ayam sos lemon.



Sukar juga Encik Suami nak buat keputusan sama ada nak beli nasi beriani atau nasi Arab. Tambah bingung apabila lauk-pauknya pun banyak yang sudah habis. Acar mentah memang langsung tidak ada sebab habis. Amie gantikan dengan hirisan timun bubuh dalam piring ayam goreng. Makanlah apa yang terhidang. Rezeki Allah.

Nasi Beriani.

Nasi Arab.

Ayam Masak Madu.

Ayam Sos Lemon.

Ayam Goreng.

Papadom.

You May Also Like

23 ulasan

  1. Sebenarnya kan kak amie, bukan memasak jer yang susah juga nak fikirkan menu.Tapi nak membeli makanan pun susah jugak tau haha.Tambahan pula kalau ada anak kecil, kadang tak makan pedas, ada yang suka makan ayam semata.Pening juga nak memilih.Apa pun macam dah ngam tu gandingan nasi dan lauk yang dipilih oleh en.husband kak amie..selamat menjamu selera

    BalasPadam
  2. SA pun mengahadapi masalah ni kadang- kadang..especially bila x bawak bekal ke office..nak beli x tau nak pilih apa..sebab tu suka order ramai- ramai...kalau kat rumah macam biasa la..kalau ada banyak idea masak tu banyak plak masakan...bila xde x tau nak masak apa tu rasa nak hantuk kepala...hehehe

    BalasPadam
  3. Tidak seronok kalau lauk tidak lengkap.
    Apapun rezeki jangan dibuang.

    BalasPadam
  4. ayam madu tu nampak sedap betul lah kak...

    BalasPadam
  5. Hihihihi...saya ingatkan tertinggal kat restoran🤭
    Kambing.....kalau ada lagu aum ni

    BalasPadam
  6. Nampaknya, Kak Amie sudah main tunjuk2, sayangnya ada yang tak ada bila ditunjuk 😆

    BalasPadam
  7. Tak tau nak buat pilihan last2 beli dua2 sekali..bagus suami Amie..

    BalasPadam
  8. semua pun nampak sedap kak amie..

    BalasPadam
  9. semua faberet termasuk popadam
    sedap2 belaka

    BalasPadam
  10. Comelnya cara hidang tu ❤️

    BalasPadam
  11. ALHAMDULILLAH REZKI AMIE MERASA 2 JENIS NASI N PELBAGSI LAUKNYA

    BalasPadam
  12. Dapat dua-dua nasi sedap tu.
    Kalau tak ada lauk pun masih sedap makan gitu je.

    BalasPadam
  13. Saya pun selalu berpesan gitu. Kadang encik suami beli je lah apa yang ada. Tengok nasi hidangan kak Amie ni terasa macam nak makan nasi beriyani pulak.

    BalasPadam
  14. kalau kita tenang, akan selalu ada alternatif lain..kan, Kak?

    BalasPadam
  15. Nak beli pun kena fikir banyak macam nak masak kan. Huhu

    BalasPadam
  16. sbb semua sedap xtau nk pilih yg mn heheheh

    BalasPadam
  17. ayam madu tu lain nmpknya dr kebiasaan..sedapnya smua tu..tp bila beli ada lauk yg tkde xlengkap juga tp kena beli juga kn utk isi perut

    BalasPadam
  18. Pandai makan yg tidak berkuah ok. Ammi kalau yg xde kuah kunyahan memang mengikut sunnah terus. Lambat je nak habis makan

    BalasPadam
  19. Sedikit itu sedikit ini, tetap jadi santapan yang menyelerakan :)

    BalasPadam