Hari Jadi Wak Kamil

by - 8:54 PG

Cerita petang Sabtu.
Tiba-tiba kakak ipar ajak makan-makan di kampung. Katanya nak raikan ulang tahun Wak Kamil, abang kedua dalam adik-beradik Encik Suami. Rupa-rupanya tarikh lahir Wak Kamil sama dengan tarikh hari jadi Yang di Pertua Negeri Sabah. Kebetulan waktu itu Amie menjalankan tugas di sekolah.

Oleh kerana sambutan tidak dirancang, jadi yang hadir pun mana yang ada masa sahajalah sebab masing-masing ada urusan.

Kakak ipar belanja kek untuk Wak Kamil.

Anak buah di kampung sempat buat mi kari.
SEdap sungguh air tangan anak buah!

Anak buah di bandar pula bawa nasi kuning lauk sambal ikan tuna.
Aduhai! Kita dua kali tambah makan nasi kuning!
Sedap sangat!
Kita tak sempat masak apa-apa. Encik Suami beli murtabak ayam dan murtabak daging, apam pisang & tart telur (agaknyalah)... ahaks!


You May Also Like

18 ulasan

  1. Panggilan mengejut...tak mengapalah bawak yg mana sempat ja ka ...mesti Daus seronok blk kampung

    BalasPadam
  2. Alhamdulillah dapat sambut bersama-sama.

    BalasPadam
  3. seronok nya kan ada kumpul dan makan-makan ehehehhe...

    BalasPadam
  4. waduh wak kamil boleh ngendeng keknya tak. Nampak sedap tu. selamat ulang tahun wak kamil

    BalasPadam
  5. mee kari itu amat mengiurkan.... happy birthday wak kamil

    BalasPadam
  6. Terus lapar.. ihihi happy birthday pada wak kamil.

    BalasPadam
  7. Panggilan mengejut, bawa perut jer lah kalau kita

    BalasPadam
  8. Tergoda sy dgn mee kari tu Kak Amie :)

    BalasPadam
  9. Happy belated birthday Wak Kamil.
    Happy back to school cikgu.Semoga dimudahkan urusan

    BalasPadam
  10. Mee kari tu nampak sedap lah. Lama dah tak makan mee kari

    BalasPadam
  11. SANAH HELWAH WAK KAMIL SIHAT SEJAHTERA SELALU

    BalasPadam
  12. seronok makan ramai-ramai. Hepi birthday Wak Kamil!

    BalasPadam
  13. Seronoknya ada makan- makan lagi...selamat hari lahir Wak Kamil

    BalasPadam
  14. Meriah juga sambutan hari Lahir Wak Kamil ada kek dan hidangan air tangan anak anak buah. Semoga dipanjangkan usia Wak Kamil dengan segala kebaikan dan dimurahkan rezeki dengan segala keberkatan serta diberikan kesihatan yang baik. Aaminnn

    BalasPadam
  15. Semoga dikurniakan kesihatan yg baik dan sentiasa dimurahkan rezeki buat wak kamil.. uitttt sedap2 belaka ni

    BalasPadam