WW : Salak

by - 9:59 PG

 


You May Also Like

18 ulasan

  1. Saya suka..
    Kalau kat kampung ada beberapa lagi keluarga salak iaitu Buah Kumbar dan Buah Kelubi.Pokok sama..buah hampir sama tapi rasa ada perbezaan.

    BalasPadam
  2. salak yg original ammi tak pernah makan..kalau yg jeruk tu adalah juga makan

    BalasPadam
  3. Hehe langsung tiada perkataan.

    BalasPadam
  4. Yang jeruk pernah makan, unik kulitnya..

    BalasPadam
  5. SAa suka tapi dah lama x makan...

    BalasPadam
  6. suka buah salak...paling fav kalo dpt yg jeruk..aritu ada juga MIL dpt kiriman dr kebun di kampung..sekotak buah salak..yummy

    BalasPadam
  7. Sedap buah salak ni. Sedap makan fresh atau dibuat jeruk. Pernah makan fresh petik dari rumah sedara, dapat yang manis tu sedaplah. Tapi ada kelat kelat sikit pun sedap jugak :)

    BalasPadam
  8. dulu selalu dapat..layan gak ni.. dah lama tak makan.

    BalasPadam
  9. Dah lama tak makan buah salak. Tak jumpa pulak. Tapi biasanya makan pun sebab orang kasi.

    BalasPadam
  10. sedappnya, sy suka salak. tapi lg suka yg kampung yg masam2 manis tu

    BalasPadam
  11. Rumah ayah kt kampung sekeliling rumah ada beratus2 pokok2 salak,benih dari Indon,salak madu..kalau kupas kulitnya,simpan dlm petais lg manis dan ranggup Amie

    BalasPadam
  12. kulit mcm kulit ular.. bijinya pun unik..keras, dlu selalu main dengan biji getah

    BalasPadam
  13. sibuk ya, Kak Amie?

    Sy suka salak, tapi bukan suka makan banyak, kalau yg kelat tu, awal2 sy tolak, hihi

    BalasPadam
  14. sedapnya suka makan yang rasa kelat-kelat manis tu

    BalasPadam
  15. tak pernah rasa..mcm mana ya rasanya kak ammie..

    BalasPadam
  16. Masa duduk tengganu dulu selalu jumpa buah ni

    BalasPadam
  17. Saya kenal buah salak ni masa duduk asrama dulu. Ayah room mate saya tu dia bawa feri dari Melaka ke Dumai. Setiap kali balik dari Dumai dia mesti bawa balik salak. Lepas tu room mate saya ni jual laa buah salak kat kitorang. Ms tu murah sgt. Sekilo dia jual RM3 je

    BalasPadam