ADSENSE

Jumaat, 16 Disember 2011

Jambangan Bunga & RVC dari Ucu Bakery

Nampaknya hari ini Amie kena lupakan dulu periuk kuali buat seketika kerana tidak sabar-sabar lagi untuk mengangkut jambangan bunga dan RVC sempena Ulang Tahun Pertama Amie's Little Kitchen daripada UCUBAKERY . Bukan apa, takut tertinggal penerbangan sebab hanya MAS Wing saja yang boleh mendarat di Lahad Datu. Kalau naik Air Asia terpaksalah turun di Sandakan atau Tawau, dan terpaksalah mengayuh tongkang ke Teluk Darvel. Alhamdulillah, sempat sampai ke KLIA dan terus naik Air Bus ke Kota Kinabalu. Dijangkakan sampai ke Lahad Datu pada pukul 4.55 petang tapi jadual penerbangan 2 jam diawalkan. Mulanya sangka Ucu gurau senda saja tentang jambangan bunga dan RVC sebab Ucu kan kelakar orangnya, suka geletek hati orang. Entah macamana Amie boleh sampai depan rumahnya dan memang terkejut beruk sebab Ucu sudah menunggu dengan jambangan bunga dahlia putih kuning dan siap menyuap kek lagi ke mulut Amie. Aduh.... Ucu cayanggggg.... bilalah kita boleh bertemu ye. Semoga susah payah Ucu selalu berkayuh tongkang datang ke Lahad Datu untuk menjalin silaturrahim akan mendapat rahmat daripada-Nya. Terima kasih Ucu... mudah-mudahan Ucu sentiasa sihat dan banyaklah tempahan kek yang datang ke tempat Ucu.


Buat pengetahun Ucu, Jambangan Bunga Dahlia ( Kak Amie pun tak pasti bunga apa ye Ucu), sudah Kak Amie gantung di sudut dapur kakak buat kenang-kenangan. Wah! Tambah berserilah dapur baru Kak Amie ye Ucu.

  
Kek yang comel dan lazat di atas dan di bawah ini pun sudah selamat masuk ke perut he he hehehh...

Jadi, hari ini Amie kenyang makan RVC dan menjamu mata melihat rimbunan jambangan dahlia daripada Ucu. Terima kasih kepada Ucu Faridah dan juga kepada semua rakan-rakan blogger yang sentiasa memberikan sokongan moral selama ini kepada Amie. Sayang semua..... sayang yang teramat sayang! MMMuahhhhhh...... mmmmmmuaaaaaaahhhhhhssss.

32 ulasan:

☆*♥L@dy @yU♥*☆ berkata...

hepi 1st anniversary to AMIE'S LITTLE KITCHEN blog....wah curlastt RVC meleleh ayaq lioq cheq ni...terasa kesedapan nyer ngeee

KhaiRin berkata...

kek n bunga..dua2 cantik dua2 sedap ;-)

ainnoraini berkata...

hepi anniveseri...."AMIE'S LITTLE KITCHEN"

sedapnye kek tu..

rahel berkata...

Salam Kak Amie..nampak lazat betul kek kecik tu..

hepi 1st anniversary to AMIE'S LITTLE KITCHEN blog...makin ok aje..

ummiross berkata...

Sedapnya kek, ari tu ummi ada makan RVC ni, rumah kawan, sedap sangat!

CT Delima berkata...

AS'salam Amie

Uhhh...tak boleh tahan dengan RVC tu..kecur dahhh..

ady berkata...

as-salam
happy 1st anniversary AMIE'S LITTLE KITCHEN!!!!

Hanis Azla berkata...

happy anniversary.. bestnya dapat bunga cantik dan kek sedap.. Alhamdulillah..

qemaishak berkata...

Happy anniversary..bunga cantik kek sedap..tahniah.

Ucu Faridah berkata...

k.amie..kah..kah...kah...tersembul2 ayaq liur baca akak punya entry..akak memang kelas bab2 mengayat...

hidup orang bukit hijau....hehehe...
muah..muah...

JaSSNaNi berkata...

salam... sedapnyaaaa... hepi aniversari utk blog amie ye.. :) teruskan dengan karya2 anda, dan selamat berkongsi ngan semua.. :)

thank follow me, i follow u balik..

Kaz berkata...

Happy anniversary to AMIE's LITTLE KITCHEN. Mmg best betul blog Amie ni, tak puas Kaz menelaah dari satu entry ke satu entry.

che mid berkata...

Salam tahniah buat Amie dan Ucu juga kerana sudi beri hadiah.. Che Mid tumpang happy...

whitecappuccino berkata...

seronoknya amie dapat kek dan jambangan bunga ni..tahniah!

Yana Shaiful berkata...

kak Amie..Epy 1ST aniversary AMIE'S LITTLE KITCHEN ^_^..sedapnyaa RVC tuu..best dpt bunga skali dgn kek :=)

cik cek berkata...

Hepi 1st anniversary to Amiie's Little Kitchen...semuga terus sukses...dan share resepi yg best2...:)

Juwita Jamaludin berkata...

happy 1st anniversary untuk blog akak.. semoga makin mantap dengan entry2nya ye.. ihihihihi.. ye kak ita pun rindu nak berblog kak..:)

dZana berkata...

happy anvry n tahniah utk blog yg berseri2 ini.. apa kbr amie.. baru nk BW rata2 ni.. smbil selongkar2 rspi yg terlepas..

Nieza berkata...

wah bestnyer dpt bunga dan RVCC tu..tahniah kak.:)

mama aini berkata...

hepi 1st anniversary amie..sedapnya kalau mama dpt makan kek tu..he2x..bunga pun cantik !!,,

Amie berkata...

Lady Ayu,
terima kasih Ayu,
memang RVC tu sedap! Pandai Ucu Faridah buat.

KhaiRin,
memang cantik dan memang sedap....:) macam tuannya.....UcuBakery... eh hehheee

Ainoraini,
terima kasih Ain,
sedap ooo...tak cukup sebiji RVC tu, nanti nak order pulak dengan Ucu faridah.

Amie berkata...

Rahel,
terima kasih Rahel,
memang lazat kek RVC kecik tu, kecik comel aje kan.

Ummi,
memang sedap Ummi... lagilah sedap dapat free...:)

CT Delima,
haa... kalau dah kecur liur ini bukan salah Amie... he heheh ini kena jumpa Ucu Faridah ni.

Amie berkata...

Ady,
terima kasih Ady.

Hanis,
terima kasih...alhamdulillah dapat bunga cantik dan kek yang sedap!

Qemak,
terima kasih,
suka sangat dapat kek sedap & bunga yang cantik.....:)

Amie berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Amie berkata...

Ucu Faridah,
terima kasihlah dik... terasa meriahnya dapur kak Amie hari ini dengan kiriman jambangan bunga nan indah, dan sebiji kek comel tu...
hidup juga orang Meru!

Amie berkata...

JassNani,
terima kasih, jom sama-sama berkarya.

Kaz,
terima kasih,
terima kasih juga kerana sudi singgah dapur Amie.

WC,
terima kasih,
memang seronok, hari ini rasa lebih ceria.

Amie berkata...

Yana,
terima kasih,
seronok dapat kiriman bunga dan kek tu.

Cik Cek,
terima kasih,
insya-Allah akan terus menyumbang resepi, dan belajar masak lagi...:)

Che Mid,
terima kasih,
terima kasih kerana sudi ikuti perkembangan Amie's Little Kitchen.

Amie berkata...

Juwita,
terima kasih,
selamat kembali... he hehehh terasa lama sangat tak muncul.

Dzana,
terima kasih Dzana, Amie khabar baik.

Nieza,
memang best Nieza...hari ini rasa lebih ceria.

Mama Aini,
terima kasih, kehadiran mama Aini juga turut memeriahkan suasana dapur Amie.

Acik Erna berkata...

Happy annivesary amie littlekitchen
Tahniah.

izahdaut berkata...

assalamualaikum kak amie.. lama rasa tak meninggalkan komen kat blog kak amie ni.

happy 1st blogesary buat amies little kitchen. smoga terus suksess dan terus berblog. happy blogging!!

myda_ahmad berkata...

selamat hari ulangthn utk blog Aimie....

Amie berkata...

Acik Erna,
terima kasih Acik.

Izah,
terima kasih,
terima kasih sudi datang.

Myda,
terima kasih,
happy blogging.