ADSENSE

Jumaat, 30 Disember 2011

Buah Salak

Salam Jumaat. Amie baru selesai mesyuarat di Tawau. Nampaknya Amie's Little Kitchen sunyi dan sepi.... tak berasap! Sementara menyiapkan hidangan untuk tengahari ini, apa kata kita makan buah salak dulu.


 Kalau tak pandai makan buah salak, bolehlah cari buah lain di bawah ini.



Wokey... layan diri dulu ah...., Amie nak ke dapur!

19 ulasan:

Melly Octaviana berkata...

my fav kak buah salak.. kalo di indonesia salak yang kecil2 yang manis ngga sepet.. ambil buah salak nya yah.. hehe

cik cek berkata...

Bestnya buah salak...memang sedapppp...kak cek suka dan sgt pandai makan buah salak...he he...
Buah2 yg kat bawah tu pun akak suka makan jugak...waaaa...manyaknya buah...pilih satu yang mana suka..:)

Amie berkata...

Melly,
ooo..ada buah salak sepet ye... orang sini bilang kalo buahnya mancung, isinya manis lho..

Cik Cek,
sedap kalau dapat yang manis ye Cik...

Kamalia berkata...

Kak amie..sedapnye klau dpt mkn jeruk buah salak ni..
Buah langsat pun ado?uishh mmg trliur tgok buah2 tu semua..;)

ummiross berkata...

makan buah pun sedap jugak Amie, tambahan buah salak ni payah nak jumpa sekarang ni.Masak sedap2 ye, nanti ummi datang makan hehe...

Liza berkata...

salam amie...dah lama liza xmkn buah salak ni...biasa kat kpg bnyak...mintak sikit blh...hihihi

Amie berkata...

Kamalia,
kalau di Sabah tak ada salak jeruk..., makan je gitu, di semenanjung ada salak jeruk

Ummi,
di sini ada sepanjang tahun, tapi kalau tak ada, nak cari sebiji pun susah!

masak simple aje Ummi.

Liza,
ambillah banyak2 Liza...puas makan he hehhhee

rahel berkata...

waaa banyaknya buah kat sini...buah salak adalah buah kegemaran Rahel..lagi2 klu isinya manis..emm kecur liur..

IXORAROXI berkata...

saya nak langsat :)

EmbunRosaliza berkata...

Assalam amie, nasib baik kat umah kita ni ada lagi buah salak kiriman MIL, kalo tak mmg terliur heheh....durian pun baru pas mkn, nak mkn manggis lah byk2

ajumohit berkata...

kak durian tu dah berbijik2 saya mkan, hubby keje kat perak kalau balik kl mesti beli hehehhehe

Amie berkata...

Rahel,
kalau buah salak manis jenis salak madu, memang boleh makan berkilo2...

Ixora,
tu campur langsat & duku langsat

Rosa,
adeeehhh.... Amie pun rasa nak terburai isi perut makan durian... tak tahu berhenti menelan!

Aju,
di sini pun durian dah berlambak... elok buat tempoyak atau lempuk aje laa...

Ucu Faridah berkata...

semua buah kat dapur akak ucu suka, cuma satu je yg ucu x makan...."gambar2" buah tu hihihi...

windu lah kat akak...rasa mcm x lengkap jer ramuan kalau akak x bersiaran...:)

Kak Sam berkata...

Huhuhu harap2 weekend buah ni masih ada lagi kg.

MaDiHaA a.k.a Ratna berkata...

salam amie..
buah salak memang sedap! suka! tapi hari ni sy taknaklah buah salak sebab dah agak jemu sebab tiap kali balik kg dpt makan salak yg arwah ayah tanam.. hehehee.. tapi.. kita nak ngendeng buah manggis tuuuuuu..... buah yg lain2 tu bagi kat kengkawan yg lain tu ye... manggis tu jer kita nak.. kikiki....

Sue @ Nenie berkata...

Salam Kak Amie..jangan kata buah salah, doyan, rambutan, manggis, cempedak, duku, langsat, rambai dan sebagainya semuanya sapu bersih...Pandai-pandai, mana tak pandainya makan itewww semua...seronok yaaaa ada kebun buah-buahan ni..bila musim puass makan...

Amie berkata...

Ucu,
apa nak buat... hasrat hati tak mahu tinggalkan dapur, tapi kerja kerajaan kena dijunjung.... masak kenalah kelek.. he hehehhh

Kak Sam,
ada lagi tu...sambung lagi sampai tahun depan!

Madiha,
manggis ye... hi hi hiiii teringat dulu masa kecik2, panjat pokok manggis nenek.. manggis muda pun kita kekah macam monyet!

Sue,
memang seronok Sue... tapi nyamuk bah yang ndak tahan!

mama aini berkata...

ehem terliur mama tgk buah salak tu..mama pernah makan buah ni..sedap juga..

Mama Likha berkata...

sedapnya buah salak..zte suka kak amie :)