Jalan-Jalan Cari Makan Brunei - Kota Kinabalu

9:40 PTG

Penerbangan dari Bandar Seri Begawan dijadualkan pada tengah malam dengan menaiki pesawat jenis Boeing. Kalau penerbangan dari Kota Kinabalu ke Bandar Seri Begawan mengambil masa selama 35 minit naik pesawat kecil,  dengan menaiki Boeing dari Bandar Seri Begawan ke Kota Kinabalu pula hanya 25 minit sahaja berada di udara. Nak lelapkan mata pun tak sempat..... hiks! Patutlah pramugari terus menghulurkan kotak minuman sebaik sahaja penumpang berada di tempat duduk! Amat singkat masa selama 25 minit!

Kami sempat menikmati KFC  sementara menunggu masa untuk terbang. Maklumlah, pukul 6 petang Cik Amal sudah menghantar kami ke airport, dan kena tunggu hingga tengah malam untuk terbang. Selepas solat jamak, kami terus menuju KFC Brunei untuk isi perut. Seperti biasa, ketika membeli anggap sahajalah kita bayar gunakan kiraan matawang ringgit....hiks! Masing-masing memesan set seketul ayam goreng, bersama kentang goreng, salad kacang dan sebiji burger serta minuman dengan harga $10.50 cent. Dalam kiraan matawang kita lebih kurang RM32.00. Memang lebih mahal dengan harga di tempat kita.

Kapal terbang mendarat dengan selamatnya, dan waktu itu mata baru nak terpejam. Kami akan bermalam di Apartment Imago Kota Kinabalu. Alhamdulillah, seorang rakan sekerja Jusna sudi mengambil kami di airport. Masuk bilik masing-masing memang dah tak ingat dunia! Keesokan paginya bangun lewat.... ahaks!
Kami akan berada di Kota Kinabalu selama dua hari, dan hanya akan jalan-jalan di sekitar bandar. Dan kebetulannya, pada tengah hari minggu itu Jusna akan menghadiri majlis perkahwinan rakannya. Jadi sementara Jusna ke sana, kami bertiga merayaplah di Imago Mall mencari apa yang patut.

Sarapan pagi kami agak lewat!
Kami isi perut di Hailam Kopitiam dengan memesan secawan kopi.

Kam dengan kuey teow gorengnya!

Nano dengan Hailam Fried Mee.

Ni kita punya, Chicken Ho Fun Soup.

Dan Jusna, dengan mee kuey teow basahnya.

Sebelah petangnya pula, setelah Jusna ke majlis kahwin rakannya, kami merayap lagi. Penat berjalan, kami singgah di Chicken Rice Shop pula untuk membasahkan tekak.

Tak cukup dengan air minuman, kami pesan hidangan ringan seperti Nyonya Pai Tee, spring roll dan sebagainya ikut cita rasa masing-masing.

Kami panjangkan kaki hingga ke Suria Sabah, dan sebelum pulang ke apartment kami makan malam dahulu di Seoul Garden Hot Pot.

Kemudian kami pulang ke apartment dengan menaiki teksi.
Kena tidur awal.
Esok bangun awal.
Esok pagi akan ke Lapangan Terbang Kota Kinabalu.

1 comments

1. Pelanggan yang dihormati,
    Kami menawarkan pinjaman kepada Individu dan syarikat terutamanya Individu yang mempunyai rancangan perniagaan dan Idea tetapi sukar untuk memulakan kerana rendah atau kekurangan modal permulaan.

Dapatkan modal / pinjaman jangka pendek dan jangka masa segera untuk Memulakan perniagaan anda sendiri dan nikmati faedah menjadi bos anda sendiri.

Dengan kadar faedah rendah 2%.
    Tempoh 1 hingga 15 tahun. -24-7 SlH
    Hubungi kami melalui e-mel: franchisecapitalcorps@gmail.com

BalasPadam

TERIMA KASIH TINGGALKAN KOMEN.

Labels

~Australia (Perth) ~Balkan ~Bosnia and Herzegovina ~Brunei Darul Salam ~China (Shenzhen - Guilin - Yangshuo - Guangzhou) ~Cuti-Cuti Malaysia ~Ekspedisi ~Europe ~India (New Delhi - Srinagar - Pahalgam - Gulmarg) ~Indonesia ( Padang - Bukit Tinggi - Jambi - Palembang - Jakarta ) ~Indonesia ( Sumatera Barat - Bukit Tinggi - Padang ) ~Indonesia (Bandung - Jakarta - Jogjakarta) ~Travelogue ~Indonesia (Kalimantan Timur: Nunukan - Tarakan - Balikpapan - Samarinda - Tenggarong) ~Indonesia (Sidoarjo - Surabaya - Malang) ~Indonesia (Surabaya - Malang) ~Italy ~Jalan-Jalan Cari Ikan ~Jalan-Jalan Cari Makan ~Johor ~Kedah ~Kelantan ~Kenali Hidupan Akuatik ~Korea Selatan - Seoul - Nami Island ~Kuala Lumpur ~Madinah 2023 ~Makkah & Madinah ~Makkah 2023 ~Melaka ~Muhasabah Diri ~Negeri Sembilan ~Nepal (Kathmandu-Pokhara-Dhampus-Machhapuchhre Base Camp) ~Pahang ~Penginapan / Homestay / Hotel / Resort ~Perak ~Pulau Pinang ~Putrajaya ~Sabah ~Saudi Arabia ~Selangor ~Tempat Menarik di Malaysia ~Thailand ( Bangkok - Hua Hin) ~Thailand (Hatyai) ~Travelogue ~Turki ~Umrah ~Umrah 2023 ~Vietnam ( Da Nang - Hoi An - Ba Na Hills) Acar Advertorial Agar-Agar Air Asam Aneka Hidangan Nasi Aneka Hidangan Sup Aneka Jenis Serunding Anekdot Antologi Puisi Apam Asian Food Festival Awards Ayam / Itik / Burung BBQ Bekal Makanan Biskut Buah Bubur Buku Cerita / Komik / Cerpen / Novel Buku Motivasi Buku Resepi Buku Resipi Buku Sejarah Buku Travelog / Novelog Cerita Dari Dapur Cerita Dari Pasar Cerpen Kanak-Kanak Chips Contest / Kuiz / GA Desserts Dried Pasta: Spaghetti/ Spiral / Fusili / Rigatoni / Fettuccine / Risoni / Lasagne / Conchiglie / Tagliatelle / Macaroni / etc Dumpling / Wantan / Siew Mai / Dim Sum Food Review Hari Raya Hasil Karyaku Herba Hidangan Berbuka Puasa Hidangan Berpantang Hidangan Bersahur Hidangan Tengah Hari / Malam Hidangan Tengahari / Malam Himpunan Kad Ucapan Ikan Japanese Food Jeruk / Pickles Johor Juadah Hari Raya Juices / Smoothies Kek Kek Lapis Kek Lapis Sarawak Kek Sarawak Kelas Masakan Keluarga Kerabu Kerang-Kerangan Ketam / Sotong / Udang Khidmat Foodpanda Kiriman Komentator Korean Food Kudapan Kuih Raya Kuih Tradisional Nusantara Kuih-Muih Kuiz / GA Lain-Lain Laksa / Mee / Mee Hoon / Kuey Teow Lembu / Kambing / Lamb / Rusa Lobster Malaysian Food Festival Masakan Ala Kadazan / Dusun Masakan Ala Bajau Masakan Ala Bugis Masakan Ala Cina Masakan Ala Cocos Masakan Ala Jawa Masakan Ala Mamak Masakan Ala Nyonya Masakan Ala Pakistan Masakan Ala Thai Masakan Brunei Masakan India Masakan Indonesia Masakan Minang Masakan Negeri Sembilan Masakan Pahang Masakan Sabah Masakan Sarawak Masakan Singapura Masakan Suluk Masakan Timur Tengah Masakan Tradisi Kedah Masakan Tradisi Kelantan / Terengganu /Pantai Timur Masakan Tradisi Melayu Melaka Masakan Tradisi Perak Masakan Tradisi Pulau Pinang Masakan Tradisional Nusantara Masakan Utara Menu ala Fusion Minuman Panas / Sejuk Muffin Nuffnang Oleh-oleh Otak-Otak Pastry Pemakanan Sihat Pembelian Online Petua Di Dapur Pie Pizza Puding Resepi Amie's Little Kitchen di Media Cetak Resepi Bonda Roti Sambal Sambutan Hari Istimewa Santai Bersama BEN ASHAARI Sarapan Pagi / Minum Petang Sate Sayur Seafood Segmen : Meriahnya Dunia Masakan Segmen Share Resipi Setulus Kasih Soto & Coto Telur Tempahan Western Food Wordless Wednesday