ADSENSE

Khamis, 10 November 2011

Smoothie Nenas & Kiwi

Salam Khamis. Jom nikmati Smoothie Nenas & Kiwi yang Amie sediakan.


Bahan-bahan:
500 gram nenas
3 biji buah kiwi
300ml susu segar
150ml yogurt asli
3 sudu besar gula

Cara:
1. Potong dadu nenas dan kiwi. Sejukbekukan selama 4-5 jam.
2. Masukkan nenas dan kiwi yang sudah beku ke dalam pengisar bersama susu segara, yogurt asli dan gula. Kisar hingga halus.
3. Tuangkan ke dalam gelas dan sedia untuk dihidangkan.


Ahh.....segar & mengenyangkan!

10 ulasan:

☆*♥L@dy @yU♥*☆ berkata...

Segar anak tekak if minum ni...nasib baik sini dh sejuk so x de la terlioq sangat ngeeeee

Zaliedana berkata...

Uii bestnyer smuti kak,sy selalu juga wat,tapi versi laici n tembikai..

ajumohit berkata...

Nyum2 segar je masuk dlm tekak ni kak, marvelous

whitecappuccino berkata...

boleh try ni..

ainnoraini berkata...

Tak pernah cube lagi ni...
Mesti sejuk jer tekak ni bile minum tu kann...

Mieza berkata...

Kak Amie cayang...tadi kata nak balik masak megi tp yang ditayang smootie la pulak, mana megi nya kak...errrr mieza ni suka dgn megi heheheh..bab smoothie ni mieza tak pernah wat lagi..nampak fresh je kan..lalu tekak sejukkkk nyamannnnn je rasanya!

rahel berkata...

Mat mlm Kak Amie..
mantap betul minuman tu...menyegarkannnn..suka sangat minuman yg cam ni..

nuwairani ismail berkata...

alah.....kite tak pernah pulak buat mende2 mcm ni...rajin kak amie ye...siap dengan buat2 hiris lagi...nak satu!

MulutPayau berkata...

tengok pun dah terasa sejuk tekak ni...bestnya....

ummiross berkata...

Amie, kalau datang dapur Amie bukan makanan je best, tapi minuman pun best2 jugak, nanti boleh try ni..