Cendol Bakar Kuala Selangor

by - 9:56 PG

Jom singgah basahkan tekak hirup Cendol Bakar di Kuala Selangor.
Hanya Amie berdua saja dengan Encik Suami.
Firdaus tak mahu ikut jalan-jalan sebab hendak bermain bersama cucu dan cicit Bonda di kampung. Fuad mengikuti kuliah online. Fairuz sambung tidur. Pengantin baru masih di Kuala Lumpur.

Kita minta cendol durian. Belakang cendol durian, cendol Encik Suami...hiks!
Harga? Aiissayyy...meeennn... tak tengok pula! Tapi harga ubi rebus memang kita tak lupa ... ahaks!



Ubi rebus ini berharga RM4.00. Cecah dengan kelapa parut, ada gula pasir dan sambal. Sedaplah pula sambail tumis. Halus jew sambal, tapi rasa ikan bilis kisar. Habis licin ubi rebus masuk perut!

Cendol Bakar Durian

You May Also Like

18 comments

  1. sedapnya nampak, menggoda betul

    BalasPadam
  2. Sedapnya tengok cendol durian tu.. Lama tak singgah sana.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nanti ada kesempatan boleh datang lagi.

      Padam
  3. Kita ada pergi cawangannya di Melaka, sedap memang cendol duriannya. Dulu pelik ingatkan cendol dibakar, rupanya nama tauke, Bakar. Sama macam kes karipap bakar, heheh

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hahahaa... dulu pun kita tertipu juga. Teruja nak tahu apa rasa cendol dibakar hahahaha... rupanya nama tauke cendol!

      Padam
  4. Tengok gambar cendol kak Amie rasa teringin makan cendol pulak tengahari panas ni. Ada ubi rebus pulak tu. Boleh makan dengan sambal atau parut kelapa atau gula melaka. Menarik ada pilihan macam tu. Happy tummy macam ni :)

    BalasPadam
  5. Baru nak tanya cendol tu dibakar atau nama tuan dia Bakar...sekali baca komen..dah ada jawapan🤭

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nama owner dia bakar kot kak.
      Kalau cendol dibakar tak sempat masuk mulut dah cair haha

      Padam
  6. sesekali dating ye kak, dah balik kampung wajibla cuba cari semua makanan yang teringin nak makan kan...

    BalasPadam
  7. Tergoda betul SA ni...nampak sedap tu ha...

    BalasPadam
  8. sedap tu makan ubi rebus cicah sambal... cendol bakar ni macam pernah pergi, tp tak tau la kedai yg sama ke tak

    BalasPadam
  9. pernh mkn juga masa tu terfikir camne la rasa cendol bakar rupanya nama atuk pd pengusaha ni ABU BAKAR...tp ada dinyatakan jugak yg mereka guna gula merah yg dibakar dlu..tu psl namanye CENDOL BAKAR

    BalasPadam
  10. Bwrdua sahaja dengan suami makan cendol. Santai-santai makan.

    BalasPadam
  11. sedapnya cendol durian, mkn time cuaca panas lg best

    BalasPadam
  12. Cendol dah ubi godok memang peberet ni apa lagi cendolnya da durian. Sedappppp

    BalasPadam