ADSENSE

Selasa, 31 Julai 2012

Kiriman Daripada Nuwairani Ismail : Nani - Life Is Beautiful

Assalamualaikum.


Pagi tadi seawal pukul 7, seorang kerani sekolah menghulurkan satu bungkusan pos laju untuk Amie! Oh...! Siapakah gerangan pengirimnya dan apakah isi kandungannya? Rasa teruja untuk mengetahuinya, Amie terus  meneliti nama pengirimnya. Daripada dik Nani rupanya! Siapa lagi dik Nani yang Amie ada kalau bukan Nuwairani Ismail - Life Is Beautiful di Kinabatangan itu! Terharunya rasa hati menerima kada ucapan hari raya yang pertama pada tahun ini! Dan sebenarnya... entah berapa tahun  tak pernah menerima kad ucapan sebegini! Maklumlah asyik terima dan kirim melalui sms saja! Dan bukan hanya kad ucapan yang Nani kirimkan, ada lagi oleh-oleh yang dibekalkan.....


Nani sertakan sebungkus Serunding Kampung Laut, katanya dari Kota Bharu! Tak cukup itu, ada lagi di bawah ini....


Bamboo Mat dari Jepun.... dengan sudipnya sekali oh! Nani.... sampai Jepun pun namaku tetap kau kenang ye dik! Uwaaa.... nak nangisssss...terharu sangat!



Ada lagi ole-ole dari Negara Matahari Terbit.... fridge magnet yang cantik! nanti balik rumah Kak Amie lekat di peti sejuk ye Nani.... jadi setiap kali buka peti sejuk, nampak FM ini, teringat Nani yang duduk jauh di Kinabatangan! Eh....! Ada lagilah... jom tengok di bawah...


Ole-ole dari Phuket pula.... fridge magnet dan keychain.... oleh sebab Amie scan, jadi gambar tak berapa terang, keychain tu cantik banget! Ketip kuku berukir Angkor Watt. Ada lagi satu.... di bawah ini, fridge magnet yang sangat comel dari Bandung!


Terima kasih banyak-banyak dik Nani atas semua kirimannya itu! Kak Amie terima dengan rasa ikhlas dan sangat gembira! Selamat berpuasa dan semoga gembira selalu. Moga persahabatan kita di alam maya akan terus berkekalan! Semua kiriman dik Nani akan Kak Amie simpan baik-baik sebagai kenang-kenangan. Indahnya dunia persahabatan alam maya ini!!!!!

11 ulasan:

Asyifa Mustaffa berkata...

waaa...bestnya K.amie...nak jugakkkkkk....kikiki...~ mntk ngan muka x malu nie.......

Nuwairani Ismail berkata...

wah! hari kamis nani pos brg2 tu. bungkusnya sebelum puasa lagi. punyalah excited nak bagi kak amie. barang2 tu pun dah lama beli. tapi, fikir2 balik rasa macam nak sekalikan dengan kad raya. tu pasal jadi banyak menimbun tu.sukanya kalau kak amie suka.

Ucu Faridah berkata...

amboi2...k.amie..byknye dapat...tak kira nak jugak....

ni yg nak pi sayang2 nani ni....hihihi...

Hanis MY berkata...

wahh seronoknyaa..cantik2 semuanya, serunding kg laut mmg best kak amie..

tun_telani berkata...

wah2.. seronoknya dia dpt kad raya. mmg dh lama x kirim2 kat raya camtu.

hazila berkata...

Salam kak amie,

Wah dah dapat kad raya ye..

Mieza berkata...

kak amie..beshnyer dapat adiah..naniiiiiiiiiiiiiii kak mieza nak gak adiah dari jepun nun waaaa jelesssss...mieza suka fridge magnet tu..beshhhhhh....suker bila dpt adiah kan..nak jugakkkkk

Yana Shaiful berkata...

uwaaaa..bestnya Kak Amie..Nani..kita pun nk jugakkk... sayangggg nani ^___^

mama aini berkata...

ehem..beruntung ada kawan2 yg bermurah hati..rasa dihargaikan..

quinnie berkata...

wahh dapat kad raya....zaman sekarang ni kalau dpt kad raya rasa syok sgt kan kak..sebab dah jarang org nak hantar kad..hehehhe

MaDiHaA a.k.a Ratna berkata...

waaa... seronoknya dpt ole ole... teringat kesedapan serunding daging kg laut... kampong nenek suami madiha di sanalah amie... hehe... tp nenek suami dah takde.. yang tinggal hanya mak2 saudara sebelah arwah bapa mertua madiha saja....