ADSENSE

Rabu, 21 Disember 2011

Smoothie Jambu Air Madu

Agak lama juga Amie tidak buat smoothie sebab kehabisan yogurt asli. beberapa kali ke pasaraya tapi nampaknya tiada bekalan yang dicari. Akhirnya Amie beli yogurt perisa strawberry. Tengahari ini, sebelum menikmati juadah yang sedang disediakan, apa kata kita makan dulu Smoothie Jambu Air Madu.


Resepi: Smoothie Jambu Air Madu
Sumber : Amie's Little Kitchen

Bahan-bahan:
500 gram jambu air madu - potong kecil-kecil
200ml susu segar
100ml yogurt perisa strawbery
3 sudu gula

Cara:
1. Sejukbekukan jambu air madu selama 4-5 jam.
2. Masukkan jambu air madu bersama yogurt perisa strawberry, susu segar dan gula ke dalam pengisar.
3. Kisar hingga halus.
4. Tuangkan Smoothie Jambu Air Madu ke dalam gelas.
5. Letakkan aiskrim Berry Strwberry di atasnya.
6. Sedia untuk dinikmati.

11 ulasan:

hazila berkata...

Singgah nak tumpang minum smoothie.....

ummiross berkata...

ooh jambu ni pun boleh buat smoothie ye Amie, nampak sedap sangat tu Amie..

Nens Collection berkata...

ujan2 pon terliur..kalo cuaca panas ni..mmg laku ler..;)

Amie berkata...

Hazila,
silakan...hirup sampai kenyang ye.

Ummi,
apa-apa saja buah yang boleh dimakan Ummi.

Nens,
tunggu hujan teduh.

Ucu Faridah berkata...

jambu merah tu mengancam jiwa betul la...bak sini ucu nak cicah dgn kicap + cili+ belacan...

bila pedas hirup smoothie.....
tak tahan la kak pedas la pulak cili ni..buatkan smoothie lagi satu...hihi..

Zaitun berkata...

Terliur kak zai tengok smoothie tu dahlah haus ni.

Amie berkata...

Ucu,
sedap ye makan jambu cicah cili kicap belacan...

Kak Zaitun,
meh minum sama kak.

cik cek berkata...

Amie...penat dah jenjalan ni...haus tekak...nak order smoothie jambu air madi satu gelas...fuhhhh...emmmm...leganya...nyaman je rasanya...:)

Amie berkata...

Cik Cek,
memang hilang terus haus dan lapar kalau dapat segelas smoothie ye Cik.

mama aini berkata...

walau hanya tgk pic.smoothie ni..tetap telan air liur !!..he2x..

Amie berkata...

Mama Aini,
boleh buat bah... he hehehh