ADSENSE

Ahad, 15 Mei 2016

Jalan-Jalan Cari Makan di Restoran Medan Selera, Kampung Paris 3

Jom ke Kampung Paris!
Dalam perjalanan pulang dari Sukau ke Lahad Datu, kami singgah di Restoran Medan Selera, Kampung Paris 3 yang terletak di daerah Kinabatangan. Ini daerah kelahiran James @ Jamasri. Terima kasih James sudi bawa kami ke restoran ibu saudaramu...


 Kita teruja tengok ikan bakar!
Aduhai... ada ikan belais pulak tu!

 Sayap bakar pun ada.

Tiba-tiba hujan turun dengan lebatnya!
Alhamdulillah... setrelah sekian lama, akhirnya bumi nan gersang dibasahi hujan!



Sejuk-sejuk begini, enak sekali berdiang di depan tempat bakar ikan! Boleh tumpang panaskan badan.... ha ha haaaa jangan sampai melekat bau ikan di badan!

 Kita punya pesanan... nasi lauk sayur nangka.

Ikan bakar...ikan belais. Jangan lupa... kalau di sini setiap hidangan nasi memang disertai dengan semangkuk sup! Sup kosong yea...

Bila ternampak Jusna & Misa makan Coto Makassar dengan nasi, kita pun buat pesanan tambahan. Coto Makassar di sini berisi daging.

 Memang sesuai jadi lauk nasi sebab tak ada campuran lontong atau buras.

 Kawan-kawan yang lain...
Tak tahulah order apa sebab kita sibuk nak makan...ha ha haaaa...


 James & Fauzan, selain nasi...juga memesan mee sup!

 Wah! Nampak kepala ikan bakar tu...

 Apa yang melucukan tu... Nano! Sampai ternganga mulut tu! 

Hujan pun reda...
Kami pun ingin beredar dari situ.
Tak tahu berapa harga makanan di situ... sebab bila nak bayar, ada hamba Allah di antara kami yang belanja kami. Terima kasih banyak...moga murah rezeki!

2 ulasan:

maz berkata...

Assalamualaikum kak..
Waaa, windu tgk suasana kampung, dgn pkok kelapa..bestnya
Mkn2 pun lgi best laa...

LiNa_Pg berkata...

Assalam kak amie..
Sedap2 semua menu pilihan tu..mesti lagi sedap bila makan ikan bakar yg fresh tu..manis jer isinya..
Tak sangka ada gak 'Paris' kat mesia ni hihi..

btw
Selamat Hari Guru buat kat kak amie