ADSENSE

Jumaat, 9 November 2012

Mangga Terakhir Musim Ini

Assalamualaikum.
Semoga sejahtera di pagi Jumaat yang mulia ini. Alhamdulillah, rezeki Allah.... ada 4 biji mangga udang di atas pokok dan merupakan buah mangga terakhir untuk tahun ini. Bila ditimbang, 2 biji daripadanya seberat 1.7kg setiap sebiji, dan 2 biji selebihnya 1.3kg. Semuanya masak di pokok.


Mudah-mudahan tahun hadapan akan berbuah lagi.



Sekian. Salam manis teramat manis dan salam salam teramat sayang dari Amie buat semua pengunjung yang dihargai!

13 ulasan:

Rohah berkata...

kak, kita punya mangga kat pokok pun dah habis, buahnya tak banyak...gedi mangga ni ye..

Nens Collection berkata...

bestbnyer kak ami..nens suke giler babas kt mempelam ni..sedapppnyerrr

Mas Sani berkata...

kali ni kt kg mas buahnya x menjadi cantik, busuk berulat je...syg sgt :(

kak...colek dgn cili kicap sedapnya laaaa :)

fazian.batrisyia berkata...

bestnya ada pokok mangga sendiri. Nampak sedap je mangga tu..

JaSSNaNi berkata...

amieeee... nak sebijik.. :D bukan debik tau.. pelam tu.. :P
sedap nampak.. kalau kupas nampak isi kuning2 tu lagi best.. adoiii tak tahan cek..

myda_ahmad berkata...

saya suka betul dgn mangga,kt kg emak tanam anak benih mangga yg saya beli 4 tahun yg lepas dh pun berbuah...mak kata mangga kelapa sebab buahnya seakan buah kelapa..ingatkan saya mangga epal rupanya tidak...dulu beli pun diorg kata mangga epal...tu yg beli.....4 thn tanam ,baru menghasilkan buah thn ini....banyak jugak buahnya.....alhamdullilah ada jugak dusun buah2an kt kg..selain tu ada jugak beli benih limau bali,kedondong....beli pun sebab kt kg tu x de pun pokok buah2an....

Bicara Kak Noor berkata...

wah adA lagi mangga ni akak punya dah habis lah tapi yg last2 mmg beso giler rezeki ALLAH kasi kan ALHAMDULILLAH

lina berkata...

best nya mangga boleh buat crepe mangga ni :) pastu pass seketul pd lina ngeh..ngeh..

atie @ ejay berkata...

bestnya kak amie.. buat ciskek ke, sago mango ke..hmmm:)

whitecappuccino berkata...

bestnya mangga ni! kami beli jer sbb tak de pokok

ummiross berkata...

Aduyai mangga pula Amie, ummi suka, makan dengan pulut santan,perghh!!. Salam kasih sayang dear!

Shiela berkata...

wahhh.. bestnyer.. pos laa sini sikit Amie..

Zaitun berkata...

Salam Amie...lama kak Zai tak singgah.

Teringat pokok mangga kat depan rumah,lebat sangat buahnya sampai tumbang. Sekarang kalau nak makan mangga kenalah beli.