ADSENSE

Rabu, 5 Jun 2013

Tak Ada Rezeki!

Selamat pagi teman-teman....
Hajat dihati nak peluk gunung, apakan daya tangan tak sampai.... hasrat di hati nak ikut pertandingan, apakan daya tak kesampaian..... 


Kononnya nak masuk pertandingan REKA & MASAK BERSAMA RASA & MYCHEF Maka berusahalah Amie dengan sedaya upaya mencari produk MyChef selama 3 hari bermula pada 29 Mei 2013 sehinggalah akhirnya bertemu dengannya pada 30 Mei 2013 di GIANT Seksyen 13 Shah Alam. Dengan penuh teruja memboronglah sampai 10 bungkus bawa balik ke Lahad Datu! Kisahnya DI SINI : KISAH SERIBU EMPAT HARI!



Petang kelmarin cuba buka satu bungkus. Baunya semacam.... buka lagi satu.... sama juga. Tapi untuk memuaskan hati terus panaskan dan ikut langkah yang tertulis di belakang bungkusan.  Apakan daya... sudah jatuh ditimpa tangga! Produk yang susah sangat untuk Amie perolehi, semata-mata untuk ikut pertandingan memasak rupa-rupanya sudah basi atas kesilapan Amie sendiri! Pada mulanya Amie ingin masukkan 10 bungkus makanan sejukbeku ini ke dalam kotak polistrine tapi akhirnya Amie putuskan untuk masukkan saja dalam beg. Produk MyChef - Ready Meals/Dishes ini akhirnya terpaksa 'dibazirkan'  kerana semuanya basi akibat  berada satu hari dalam bagasi dari KL ke Tawau!
Apakan daya... gara-gara kepandiran sendirilah ni Mak Andih oiiii... orang kata walau dah ada depan mata, kalau dah bukan rezeki kita.... tak ada rezekilah namanya tu!

12 ulasan:

Rozita berkata...

alahai sayangnya..

Norzila Zakaria berkata...

sayangkan..ye la kak tul org tua ckp kalau dah memang bkn rezeki kita dah dalam mulut pun terluah jugak..

Ita Rossi berkata...

Salam amie,
betul lah tu. kalau bukan rezeki kita
yg dalam mulut pun boleh terlepas.
In sya Allah ada hikmahnya.

MaDiHaA a.k.a Ratna berkata...

aduh sayangnya amie.... pasti rasa terkilan yang amat kan... sabar ye amie..

dZana berkata...

aduhai.. sayangnya..

JaSSNaNi berkata...

assalamualaikum amie...
redha je la amie... nak buat camne.. sayang tu mmg lah kan.. bukan rezeki..

Acik Erna berkata...

assala amie..memang bukan rezeki amie..

Salmi Khairil berkata...

sayangnya kak...insyaallah ader rezeki lain menanti..

rahel berkata...

saying betul kan kak amie...

Gee® berkata...

sayangnyaaaa....

Sue @ Nenie berkata...

Assalamualaikum...Emmm nampaknya xde rezeki kali ni...InsyaAllah lain masa Kak Amie diberi lagi peluang olehNya untuk menyertai lain-lain pertandingan...jgn sedey sedey tauuuuu

Bbwana adienia berkata...

jangan la sedih kak amie..sabar ja la..tiada rezeki..