ADSENSE

Rabu, 30 Oktober 2013

WW : Jom Cuci Perut Dengan Mangga Golek - Buat Jus atau Smoothie!




18 ulasan:

Chik Mimi berkata...

Kak Amie wah saya brekkie dengan pelam kat sini wallla!!
kak serious terguda tengok pelam tu

Chik Mimi berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
LiNa_Pg berkata...

Cantik jelita tektur dalaman buah mangga ni.Mesti isinya manissss..
Sedap ni kalau buat pulut mangga atau smuti hihiii

asyifa mustaffa berkata...

Cantik buahnya msak....msti manis sangat ni ye kak...

zana fahmi berkata...

kat KK ni tengok je Amie, sebiji RM5, sekali sekala bolehlah. tunggu balik semenanjung pun sama juga harganya kot..

sabar dubai berkata...

Pagi2 da terliur kak amie

Acik Erna berkata...

amie..sedapnya mangga..terliur ni

myda_ahmad berkata...

saya mmg antu mangga nie kak,kalau nk tau....sebelum nie kawan en hubby bg yg mentah2 masih keras lagi....adalah dlm 6@7 biji,balut elok2 simpan dlm peti ais....lepas seminggu dah masak ranum.....elok je isinya,ulat pun x de....

myda_ahmad berkata...

saya mmg antu mangga nie kak,kalau nk tau....sebelum nie kawan en hubby bg yg mentah2 masih keras lagi....adalah dlm 6@7 biji,balut elok2 simpan dlm peti ais....lepas seminggu dah masak ranum.....elok je isinya,ulat pun x de....

MaDiHaA a.k.a Ratna berkata...

sedap tu amie....
berapa jenis pokok mangga yg ada kat rumah amie? yg mangga udang tu saiznya yg paling besar kan? mangga ni pun nampak sedap.. juicy...

Bbwana adienia berkata...

cantiknya rupa isi mangga tu kak amie..menggoda sungguh!

Evelyn Gemina berkata...

Asalam kak amie...aduh entri mana satu yang mau dikomen ni, gebu gebas roti dibawah tu, mangga pulak lagi yang sudah dihiris, pening sudah ni..hahaha...like it all!!

Mamasya berkata...

Aslmkum Amie

elok kuning isi mangga tu...kalau sy tak sempat buat jus, potong terus masuk mulut je....hi..
suka tengok mcm2 roti Amie belajar.

Amie berkata...

Chik Mimi,
banyak khasiat mangga kan... saya paling suka buat jus atau smoothie... cuci perut selalu.

Lina,
memang cantik jelita isinya tanpa cacat cela, biasanya kalau nak buat pulut mangga... pulut lum masak, mangga tinggal seco'et he he heh

Asyifa,
isinya manis, sedap!

Amie berkata...

Zana,
mahallah harga mangga kan... kalah harga anggur & epal.

Sabariah,
meh kita bagi terkejut tu perut biar dia memulas keh kehhh.

Acik,
mangga masak ranum memang sedap kan Acik.

Amie berkata...

Myda,
memang puas hati dapat makan mangga tak berulat, saya kalau makan potong sampai habis licin bijinya.

Madiha,
ada 3 jenis pokok mangga di rumah kami, mangga epal, mangga manila & mangga udang tapi Encik Suami dah tebang mangga epal & mangga manila. Mangga dalam gambar tu kami beli Madiha.

Amie berkata...

Bbwana,
ikut nasib juga Bbwana... kadang2 dapat mangga berulat!

Evelyn,
waalaikumussalam... he he ehh roti pun suka, mangga pun suka... semua nak.

Mamasya,
waalaikumussalam,
betul tu Mamasya... jadi kalau saya beli mangga sellaunya beli lebih sikit kalau nak buat jus atau smoothie dll, sebab anak-anak pun memang menunggu sebiji dua nak makan terus.

Cutella berkata...

Hmmmm...Yummy and nutritious!