ADSENSE

Selasa, 4 Februari 2014

Sarapan pagi dengan Nasi Briyani Goreng

Amie tengok macam banyak lebihan Nasi Briyani Udang Masala... udang dah habis, tak tinggal janggut pun! Nasi pun masih elok, dan tak berminyak. Jadi, eloklah dibuat sarapan pagi.... buat nasi goreng tambah jagung satu tin & bubuh sikit aksesori termasuk sosej rebus & telur dadar. Jadilah rupa dia macam di bawah ni.


Resepi : Nasi Briyani Goreng
Olahan : Amie's Little Kitchen

Bahan-bahan:
5 cawan nasi briyani
1 tin jagung - toskan airnya
10 batang sosej - rebus & potong
3 biji telur - dadar
sedikit perencah MAGGI Cukup Rasa
minyak

Bahan tumbuk:
2 ulas bawang putih
3 biji bawang merah
3 biji cili padi



Cara:
1. Panaskan sedikit minyak dan tumis bahan tumbuk hingga naik bau.
2. Masukkan jagung dan nasi briyani.
3. Gaul rata dan tambahkan sedikit perencah MAGGI Cukup Rasa.
4. Padamkan api dapur dan hidangkan bersama sosej serta telur dadar.

5 ulasan:

Mas Sani berkata...

Rajin betul kak amie gulung telor dadar tu hihi. Kalo mas tak sempat, bedal je terus.

Mas Sani berkata...

Rajin betul kak amie gulung telor dadar tu hihi. Kalo mas tak sempat, bedal je terus.

Kerull Nazeem berkata...

Memang sedap sgt tu kak amie..nasi goreng dari nasi beriyani

Mel berkata...

sedapnya nasi briyani. Tak pernah pula goreng balik balik.

sekarang ni mel pun kalau ada lebihan makanan apa2 memang masak semuala, jadikan hidangan lain. kos hidup tinggi jadi tak rela membazir..uhuu..

Kak Sam berkata...

MIL saya pun suka recycled balik. Kalau ada makanan yang tak habis tapi elok lagi so akan diolah jadi menu lain plak. saya ni tak pandai pun nak olah2 ni...