Pages

Jumaat, 13 Oktober 2017

Jalan-Jalan Cari Makan di Rasa Real Cafe Lahad Datu

Tiga hari lepas, Encik Suami ajak makan berdua di Rasa Real Cafe. Kita ni, dah biasa makan dengan anak-anak, rasa tak lengkap pula bila tidak bawa mereka. Jadi, petang tadi kita pula ajak Encik Suami makan-makan di tempat yang sama. 
Kebetulan pula Amie selalu terbaca dalam blog, pengunjung yang datang ke Lahad Datu rata-rata mengatakan kesukaran untuk mencari makanan yang dapat memenuhi selera mereka memandangkan jumlah tempat makan yang agak terhad. Lahad Datu, bandar kecil ye sayang! Tak semua jenis makanan ikut selera kita dapat disediakan. Dan satu lagi, walaupun dikatakan negeri Sabah syurga seafood, janganlah begitu mengharap hidangan seafood anda setanding dengan rasa di Malaya, terutama tom yam! Nak makan tom yam carilah tempat makan yang 'sebenar' di tempatnya!
Eh! Apasal cerita tom yam pulak ni....ahaks!
Kalau nak hidangan segera ada di depan mata, bolehlah datang ke Rasa Real Cafe di sini :
Wisma Ramai-ramai, Jalan Bunga Raya, Bandar Wilayah, 91100 Lahad Datu, Sabah, Malaysia.

Rasanya bolehlah diterima tekak, dan harganya pun harga mampu bayar untuk golongan seperti kita. Taklah murah sangat dan taklah mahal sangat. Harga hidangan di atas tu, kalau tak silap Amie dalam RM12 (mungkin ada 90 sen di hujungnya), he he heee.... tak simpan resit pembayarannya pulak.

 Ini nasi ayam Rasa Real Cafe.

 Amie pesan ABC biasa-biasa saja.
Harga, RM5.

Bila Firdaus datang, dia nak makan ayam goreng dengan kentang goreng. Kami pesan Buddy Combo, 4 ketul ayam termasuk minuman, coleslow dan kentang dengan harga RM27.90 sen.


 Chicken Chop : RM9.50 sen.

 Colden Chicken : RM11.90 sen.

 Hot Touch Burger : RM7.50 sen.

 Wokey! Dah kenyang makan, Firdaus pun terus dalam kolam bola-bola!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan