ADSENSE

Rabu, 10 Disember 2014

Panggang-Memanggang di Petang Hari

Sempat merakam suasana panggang-memanggang di petang hari semasa bercuti di kampung tempohari. Semuanya baik kecik besar bergotong royong nak tolong bakar-bakar @ panggang-memanggang! Suka hati kamulah labu... kamu jugak yang akan makan!

 Kerang bakar.... yang paling kunantikan! Sedap makan panas-panas!

 Kalah kerang bakar di Pantai Remis ko.... habis licin 4 kg!

 Mentarang pun sama gak.... 4 kg!

 Sebenarnya budak-budaklah yang seronok sangat bab bakar-membakar ni.

Ini bahagian Amie... kerang bakar terakhir petang itu sebab Amie sibuk di dapur!

 Sotong pun ada.

Amie goreng sebahagian sotong.... goreng dengan daun ketumbar. Mulanya bila yang lain dengar daun ketumbar, semua tak nak makan tapi bila dah siap bergoreng, licin pulak!

Adeeeehhhh... siapalah tukang bakar ikan pari ini? Bonda yang nak makan ikan bakar ni.... Tak tahu apa jadi dengan ikan bakar yang lain.

 Ha hahahaa..... banyak tangan yang nak bakar ayam! Akhirnya ginilah jadinya!

 Suka hati koranglah... korang jugak yang makan!

 Tak cukup kerang, mentarang, sotong, ikan, ayam.... ni haaa... keropok lekor pun ado!

Terakhir .... sup kaki ayam! Amie masak satu belanga!
Bakar-membakar ni berakhir pada pukul  petang. Bila di tanya, semua orang kata ... dah kenyang!
Tapi menjelang pukul 8 malam... masing-masing tanya nasik pulak! Owalaaaa... walaaaaa....

4 ulasan:

Bbwana adienia berkata...

Kakkkkk..wana nak kerang bakar..lepas tu terliur pula dengan sup kaki ayam..slurppp :)

nasa mulia berkata...

memang seronok buat bbg kalau dpt kumpul ramai2....
daun ketumbar tu dulu sy pun tak suka, tapi skarang kalau takde dalm tomyam atau nasi ayam macam tak lengkap.

Yana Shaiful berkata...

rmai pulak yg nk jd chef hehee..bestnya dpt kumpul rmai2 mcm nii.. seronok sgt..alahai kak amie dh terliur tgk sup kaki ayam tuu..feberet selamanyaa ^_^

Gee® berkata...

Melampau taw Amie ni... rasa nk jilat2 skrin komputer... haisy! terlior nyaaaa