ADSENSE

Khamis, 13 Jun 2013

Bila Hatiku Sedang Rindu..... Pada Siapa Ku Mengadu?

Tiba-tiba seluruh ingatanku terhadap Farid  yang jauh nun di Labuan datang mengusik hati ini di pagi hari! 


Mungkinkah suasana rumah yang sunyi sepi setelah Encik Suami, Fuad dan Fairuz berangkat ke sekolah, atau kerana Firdaus yang masih lena dalam buaian menyebabkan rasa rindu terhadapnya begitu mencengkam jiwa? Akhirnya pagi ini air mataku tumpah jua setelah 22 hari menahannya daripada berderai! Sesungguhnya rindu ini tidak tertanggung! Oh! Ya Allah..... sesungguhnya Engkau yang menganugerahi perasaan ini buat seorang ibu seperti aku...... Kau permudahkanlah urusan putera sulung kami dalam usahanya mencari ilmu.

15 ulasan:

duniafana berkata...

moga dia jadi insan berguna

Acik Erna berkata...

assalam amie..hati ibu amie..doakan yang terbaik buat putera amie

LiNa_Pg berkata...

Assalam kak amie..
Walaupun jauh di mata, tp anak2 tetap di hati seorang ibu..

Suzana Ibrahim berkata...

saya begitu memahami apa yang Amie rasakan kerana setelah ketiadaan kakak sulung yang satu2 anak perempuan dalam keluarga kami,hati ini terasa begitu sepi sampai tak selera nak makan!

Yatie berkata...

Assalamualaikum Amie,
bersabar ya, doakan kesejahteraan anakmu..moga anakmu sentiasa di bawah lindungan dan kasih sayang Allah selalu.

Doakan yg baik2 buatnya...moga anakmu tenang sentiasa dan dpt belajar dngn tekun demi menjadi insan berguna kelak. Aamiin..

Yatie dpt rasakan apa yg Amie rasakan sbb anak sulung Yatie berada di UK....setiap hari menghitung hari utk bertemu ...kini tinggal 2 hari lagi utk bertemu anakanda yg sentiasa di rindui...moga Allah pertemukan kami lagi...Aamiin...

Sama2 berkorban demi masa depan anak2..

Amie berkata...

Duniafana,
in shaa Allah...

Acik,
waalaikumussalam...
hanya ibu jua yang memahami hati ibu yang lain.

Lina,
waalaikumussalam...
memang setiap detik di hatiku.

Amie berkata...

Suzana,
betul tu Suzana, lagilah kalau saya masak makanan yang digemarinya, rasa nak tinggalkan dapur saja!

Yatie,
waalaikumussalam...
bujang sulungmu lagi jauh ye Tie... tapi benarlah, biar jauh atau dekat kalau rindu melanda, rasa nak terbang menemuinya.
Mudah-mudahan tertuailah rindumu pada bujangmu...

Ucu Faridah berkata...

faridah yg kt meru tak nak rindu kerrrr....

kalau dah berguguran air mata tu..tandanya anak disana pun sama2 merindui mummynye...

MaDiHaA a.k.a Ratna berkata...

sabar ye amie.. moga segala urusan anakanda amie dipermudahkan di sana... dia pun pasti rindukan amie juga..

kakinakl.com berkata...

akak pun sama bila teringatkan anak yang belajar jauh..nasib baik ada teknologi ..leh skype

ummiross berkata...

Salam rindu Amie...

lamanya tak singgah dapur Amie.
Ummi dulu2 pun pernah merasai apa yang Amie rasa, bila rindu kepada anak2, sebak terasa, bila dahlama2, dah oklah sikit. Jangan sedih2 ye, insyaAllah nanti dapat bertemu bila anak bujang Amie bercuti.

ps: Amie..nanti email address ye, ummi nak pos FM sebagai souvenir: ummiross@gmail.com. Kalau nak sms pun boleh juga.

mama sara nur berkata...

mesti sgt2 rindu sampai k amie menitiskan airmata
apapun doakan yg terbaik ye

cikmanggis berkata...

Sebak....begitu lah perasaan yg Cm lalui dan alami apabila tiba tiba terkenangkan pada anakanda Cm yg tinggal nun jauh di bumi Ireland...

Redha...melepaskan anak anak kita untuk mencari ilmu.Tuntut lah ilmu walsupun ke negeri China.

Amie berkata...

Ucu,
aduuuuhh... sakitnya rindu!

Madiha,
memang dari dulu susah sangat nak lepaskan anak-anak....

Ummiross,
salam rindu juga buat Ummi... lamanya baru Ummi balik ye...
Raya nanti baru boleh jumpa, nak kesana suami kata kalau dekat tak apa, sabarv ajelah...
Terima kasih banyak-banyak ya Ummi, Amie dah emelnya alamat, terima kasih daun keladi gajah! Amie tunggu FM tu sampai...

Amie berkata...

Kak Inakl,
syukurlah ada semua alat komunikasi yang canggih... boleh selalu berhubung, dapatlah ubat rindu sikit.

Mama Sara Nur,
awal2 hari tu taklah rasa sangat, dah dekat sebulan ni dah tak tahan nak simpan airmata.

Cik Manggis,
Jauhnya anakanda CM... tapi rindu itu satu perasaan yang memang membuatkan hati rasa sebak, tidak kira jarak jauh dan dekat kan CM.