ADSENSE

Selasa, 17 Julai 2012

Kiriman Daripada Azatie Sayang.... Terima Kasih Daun Keladi!

Assalamualaikum dan selamat tengahari buat semua rakan pengunjung. Tengahari ini Amie ingin kongsi kegembiraan bersama kerana mendapat kiriman hadiah sebagai Pemenang Teka-Teki yang dianjurkan oleh Azatie Sayang dalam entri Buah Apa Ni.


Buah apa ni? 
Pertama kali Amie melihat buah ini semasa Amie berkunjung ke rumah saudara sebelah bonda di Hutan Melintang, Perak pada Hari Raya Aidil Fitri tahun lepas. Amie sempat ambil gambar buah tersebut seperti di bawah ini. Jadi sewaktu Amie berjalan-jalan ke rumah Atie pada 21 Jun 2012 yang lalu, Amie dapat mengenali dengan jelas buah yang Atie paparkan. Sudah rezeki Amie ketika itu, Amie menjadi pemenangnya! Jadi, buah apa ni? 


Jom kita lihat hadiah kiriman Atie dari Bagan Datoh, Perak. Jauhnya kiriman Amie dapat hari ini, dan memakan perjalanan masa yang panjang pula untuk sampai ke Lahad Datu! Terima kasih banyak-banyak Atie, terima kasih daun keladi! Inilah hadiahnya..... sehelai Batik Halus Langkawi yang sangat cantik! Oleh kerana tidak sabar untuk sampai ke rumah, Amie buka di bilik Amie dan rakan-rakan yang lain pun rasa teruja melihatnya! Apa mereka kata....ooooh cantiknya!



Amie ingin simpan hadiah ini buat kenangan, tapi rakan-rakan mencadangkan supaya Amie memakainya. Nampaknya bukan Amie seorang yang gembira, rakan-rakan yang lain pun tumpang sama! Oh... ada lagi hadiah iringan. Atie sertakan sekali keychain di bawah ini.


Semuanya akan Amie simpan buat kenangan terindah dalam hidup ini. Walaupun hanya berhubungan secara maya, tapi ia meninggalkan kesan mendalam di hati. Moga persahabatan kita sentiasa erat dan berkekalan ye Atie cayangggg...... ooo yaaaa! Buah Apa Ni? Jom tengok jawapan yang Amie berikan di bawah ini.


7 ulasan:

MaDiHaA a.k.a Ratna berkata...

salam amie..
tahniah! memang rezeki amie kan.. tak ramai yg kenal buah tu termasuk madiha sendiri.. huhu...memang tak pernah tengok lagi buah yg unik ni... thanks juga berkongsinya di sini ye amie.. madiha sejak dulu suka mengenali buah2 nadir yg jarang ditemui...
slmt menyambut ramadhan al-mubarak ye amie...halalkan resepi2 yang madiha ambil & cuba.. thanks again..

Norzie hany berkata...

Assalam Amie.
Tahniah...cantik kain batik tu.

Nens Collection berkata...

buah kecubung?..mmg x pernah dgr..leh makan ke kak amie.?..

tahniah2 buat kak amie..kain batik tu mmg lawa!..suka tgk coraknye tu..;)

adyna berkata...

memang tak pernah dengar pun hehehe..tahniah yer :)

Acik Erna berkata...

tahniah..dah sampi hdiah ie ye..acik memng tk tu nm buh tu..ingtkn terung berduri

♥♥azatiesayang ♥♥ berkata...

Salam Amie..Alhamdulilah dah sampai bungkisan dr perak ya.Pe,mberiak kecik dr atie jer Amie.
Semoga ukhwah kita terus brpanjangan Aminnn

Sie juek berkata...

ok makasih nice post...!!!
Flower pedia