ADSENSE

Rabu, 25 Julai 2012

Jus Tembikai & Laici

Assalamualaikum.


Dah pun siap Jus Tembikai & Laici untuk membasahkan tekak semasa berbuka petang nanti. Amie tidak bubuh ais, sebalikkan memasukkan jus tadi ke dalam peti sejuk sementara menanti waktu berbuka puasa petang ini.

Resepi : Jus Tembikai & Laici
Sumber : Amie's Little Kitchen

Bahan-bahan:
500 gram isi tembikai merah yang sudah dipotong kecil
1 tin laici dalam sirap
300ml air masak
ketulan ais - pilihan

Cara:
1. Campurkan air bersama tembikai merah di dalam pengisar.
2. Kisar sehingga hancur.
3. Tapis bahan kisar untuk mendapatkan jus tembikai merah.
4. Tambahkan 1 tin laici bersama sirap ke dalam jus tembikai merah.
5. Masukkan ketulan ais semasa menghidang.


Selamat berbuka puasa!

7 ulasan:

Bicara Kak Noor berkata...

cobaan sungguh lah time posa ni Mie tengok jus ni merah menyala lagi aduiiii nak tutup lah kejab laptop ni heee

Amie berkata...

Kak Noor,
jahatnya....Amie jahat ye Kak Noor, tapi tak berapa jahat tu sebab tak bubuh ketulan ais lagi he he hehh nanti nak buka puasa baru bubuh ye Kak Noor cayanggg...

♥♥azatiesayang ♥♥ berkata...

salam Amie.Kat uamh atie pon buat jus tembikai gak :D.

Sama lak kita arini tp xder la laici..lupa nk membelinya.

Selamat berbuka puasa ya..

Amie berkata...

Atie,
Amie yang buka dulu ye Atie... tapi jus tembikai tu belum bubuh ais lagi...tunggu dekat2 buka nanti.

Qasey Honey berkata...

ngetopp gitu airnye...bluppp...hihi...air fav QH ni..slalu buat...

ummiaisyah berkata...

sy pon tak boh ais...takut sakit tekak puasa2 ni.... kak amie..
nk sejag!

Amie berkata...

Qasey Honey,
jus terbaikkkk.... dari dapur!

Ummiaisyah,
boleh.... silakan he he he hhh