ADSENSE

Jumaat, 29 Jun 2012

Exotic Fruit Smoothies

Selamat pagi.... hari ini Jumaat, penghulu segala hari. Mudah-mudahan kita dapat memulakan hari yang penuh keberkahan ini dengan penuh semangat, dan sertai segala amal pekerjaan kita dengan niat kerana Allah. Hari ini kami menikmati cuti peristiwa setelah berpenat lelah siang dan malam bekerjasama bagi menjayakan Majlis Penyampaian Anugerah Kecemerlangan Pelajar yang berlangsung kelmarin. Jom bersihkan perut dengan Exotic Fruit Smmothies.  


Resepi : Exotic Fruit Smoothies
Sumber :  Culinary Notebooks - Smoothies & Juices by  Carla Bardi

Ingredients:
1 banana
1 small pineapple, peeled and chopped
1 papaya, peeled and chopped
1 mango, peeled and chopped
1 guava, peeled and chopped
1 cup (250) cranberry juice
1 cup (250) crushed ice

Method:
1. Place two yo four serving glasses in the freezer to chill.
2. Reserve a few pieces of fresh fruit to garnish. Combine the remaining pineapple, papaya, mango, guava, cran berry juice, and ice in a blender and blend until smooth.
3. Pour into the glasses, garnish with the fruit, and serve.


Teruskan hari anda dengan senyuman, kerana senyuman itu suatu sedekah yang tidak memerlukan sebarang modal.

15 ulasan:

Asyifa Mustaffa berkata...

Wow ! pekat melekat kat tekak nie kak....sedap nie...!

quinnie berkata...

wahh macam2 buah dlm nya...mesti best!!!

Aju Mohit berkata...

ye kak, selain itu senyum menampakkan anda lebih muda dan sentiasa positif, sedapnya smoothie itu kak

Amie berkata...

Asyifa,
he he heh boleh tambah air sikit...

Quinnie,
exotic!

Aju,
awet muda gitu ye Aju... tambah berseri kalau selalu bersmoothie hihihiiii

I`mulan berkata...

alamak sedapnya... bila ye time rajin nak buat ini semua? huhu

FnF Simple Life berkata...

hwaaa... sy sukaaaa... sedapnye siap letak ice ala2 ice blended...berkhasiat pulak tuuu...

☆*♥L@dy @yU♥*☆ berkata...

dah rasa sejuk anak tekak ni kaka
sedap sukaaa

hazila berkata...

Semalam plan nak buat smoothies juga tapi tiba tiba cam malas sangat...so buah masuk balik dalam peti ais.

Nuwairani Ismail berkata...

bestnye!!!! kak amie rajin buat smoothie. kenyang org dalam rumah tu. nani pulak malas betol nak buat air mcm ni.kalau order kat kedai, punyelah mahal.

Nens Collection berkata...

smlm buat smoothies buah pelam..beli kt p/mlm yg dh x bape nk elok..tp murah..balik terus buat jus smoothies..sejukk tekak..;)

tun_telani berkata...

mantap!! mesti byk vintamin ni sbb mcm buah ada.

Amie berkata...

I'mulan,
potonb2 buah aje I'mulan...kisar..

FnF,
he he heh lagi suka kalau ada orang tolong buatkan hikhikhikkk

Lady Ayu,
alhamdulillah... sihat dah ye.

Amie berkata...

Hazila,
Amie pun kadang-kadang macam gitu juga...

Nani,
kalau buat sendiri memang berbaloi Nani, puas menikmatinya...

Tun Telani,
alhamdulillah... banyak zat & vitamin yang dibekalkan!

ummiross berkata...

Amie..ummi datang dengan senyuman, nampak pulak smoothie yang nampak sangat sedap ni, bertambahlah senyuman. Selamat bersmoothie di hari jumaat yang mulia ni Amie, sambil teguk tu ingatlah ummi ye..hehe.

Amie berkata...

Ummiross sayanggg...
memang selalu ingat Ummi..dengan kiwi smoothienya yang ada biji2 tu he he hehh