ADSENSE

Ahad, 6 Mei 2012

The Writers Cooking: Really I Don't Know, Now You Know

Selamat berhujung minggu buat semua. Amie baru saja sampai ke Teluk Darvel setelah menyeberangi Laut China Selatan sejak tengah malam tadi. Tercungap-cungap keletihan mengangkut award dari rumah Shahriah Abdullah Novelis & Masterchef. Syukurlah tak tenggelam kelemasan di tengah laut. Tahniah buat Sha atas usahanya yang penuh dedikasi menjadikan beliau seorang chef sehingga berjaya menghasilkan buku masakan dan penulis novel yang prolifik. Pada pandangan Amie, Sha memang seorang wanita hebat, kuat semangat dan berdisiplin tinggi dalam melakukan apa juga perkara. Bukan mudah untuk menjadi seorang penulis jika tidak disertai dengan kerajinan dan kegigihan kerana bakat yang Allah anugerahi itu akan terpendam begitu sahaja sekiranya tidak diasah dengan penuh ketekunan serta bersungguh-sungguh. Sha sangat bijak mengurus masa untuk diri, anak-anak dan keluarganya. Untuk menjadi seorang wanita yang berjaya seperti Sha, banyak pengorbanan perlu dilakukan, terutamanya dari segi masa.... betul tak Sha? 


Rajin-rajinlah berkunjung ke beberapa buah rumah Sha DI SINI. Anda akan berkongsi banyak resepi di Di SINI. Celotehnya amat menghiburkan hati kerana ada sahaja bahan tulisannya yang mencuit rasa selain hidangannya yang pelbagai dan enak-enak belaka! Anda juga akan mengetahui perkembangan dunia penulisannya DI SINI, juga tentang hobi dan koleksinya di HOBI & KOLEKSIKU. Ada dua buah lagi blog beliau iaitu My World My Family My Destiny DI SINI dan Travel & Adventure Fun Vacations And Best Makan Sakan DI SINI.

Buat Sha,
Sama-samalah kita terus memeriahkan dunia masakan tanahair. Mudah-mudahan segala sajian yang pelbagai dapat dijadikan rujukan generasi masa kini dan generasi akan datang. Dalam dunia penulisan pula, sesungguhnya penulis itu jurubina bangsa. Teruskan usaha Sha dalam berkarya.

Moga Sha terus gembira dan senyum-senyum selalu. Tentu dia letih yang amat sangat melayan para peminat novelnya di tapak pameran buku Karangkraf! Semoga buku resepinya, Sajian Istimewa Shahriah Abdullah dan novel terkininya, Kerana Sebiji Epal serta novel-novelnya yang lain akan sentiasa laris di pasaran!

Tiada ulasan: