ADSENSE

Isnin, 20 Februari 2012

Acar Ayam

Salam sayang buat semua. Amie ingin kongsi satu resepi biasa tetapi Amie gunakan bahan yang mungkin agak berbeza untuk menghasilkan menu Acar Ayam.


Silakan jamu mata terlebih dahulu. Kalau berminat untuk mengetahui resepinya, beritahu Amie tau! Jangan malu, jangan segan. Malu bertanya sesat jalan, malu tanya resepi, tak dapat makan... ha ha hahahh.


Acar Ayam ini sedap makan ratah begitu saja, tetapi tidak kurang enaknya kalau kita makan dengan nasi putih panas atau nasi beraroma!

20 ulasan:

Paty's Kitchen - Cook with passion. berkata...

Salam Amie..ini sudah bagus...first time akak dengaracar ayam..ok..ok..boleh la try nanti

Izan Ishak berkata...

salam kak amie...

izan kan baru je beli acar buah. kebetulan pegi kedai beli sayur ternampak, terus beli sebekas.

menarik lah acar ayam kak amie tu...

Ibu Darwisy berkata...

kak amie, tulis la resepi..menarik tertarik ni..yummehhh

Ucu Faridah berkata...

salam k.amie...

nampak gayanya kita serupe lah...macam ada kemalasan nk tulis resepi pepagi isnin ni kan kak...hahaha:)

ummiross berkata...

Yum,yum,yum, menggoda betul, hari ni puasa, petang nanti ummi datang berbuka ye Amie..

rahel berkata...

Kak Amie,sedapnya kunampak Acar Ayam iteww..makin bertambah lapar la ni.

whitecappuccino berkata...

first time tau pasal acar ayam ni..nampak pun sedap!

Melly Octaviana berkata...

Kak Amie, sedap nya acar ayam itu.. mana nasi hangat nya ..hehe

Ida,Japan berkata...

slm k'amie..minta maaf2 kak..ida tak sempat nk terjah sini...dh terlepas byk dh menu2 yg sedap2 niii..ini pun nmpk sedappp

MulutPayau berkata...

Nampak begitu mnyelerakan...nak resepi jugak.....

☆*♥L@dy @yU♥*☆ berkata...

sedapnyer akak
mau plak makan nasik panas2
perhhh terangkat habis la

Hanis MY berkata...

wow wii yummy... ada gajus lg tmbah selera...

Sue @ Nenie berkata...

Salam Kak Amie..betul2 nampak sedappppp ni..apa lagi..freee nanti sharelah resipinya....(he he he he mintak resipi ngan muka tak malu)

LinRosly berkata...

Assalamualaikum Amie

Sedapnya Acar Ayam Tu...Kalau Makan Dgn Nasi Minyak lagilaa sedap...

*Maaf Amie Kak Lin lama x berkunjung kesini....

dZana berkata...

aslmkum amie.. selalu mkn acar buah jer.. pekena nasi panas ni mmg ngam tul..

♥♥azatiesayang ♥♥ berkata...

salam Amie..tgk gambar pon dah menjejes airliur kat keyboard..hihi

Ros berkata...

Salam Amie,

Setiap kali kak Ros mai kat blog Amie ni,mesti menitik nitik air liur Kak Ros ni....Adoih....sedapnye.....

Zaitun berkata...

Kak Zai suka makan acar buah tapi baru ni tahu acar ayam.

Jobless Girl berkata...

Wow, so colorful.

Kak Noor berkata...

Salam Amie, Kak Noor x pernah makan dan x pernah jumpa acar ayam ni. Selalunya bila pergi kenduri kahwin ke... dia orang serve acar buah atau acar sayur-sayuran aje.. Acar ayam ni asalnya dari mana?