ADSENSE

Selasa, 18 Oktober 2011

Banana Cho Chip Muffin

Adapun hari ini pulang awal sedikit dari hari-hari yang sebelumnya. Dengan penuh semangat bersama si bongsu, kami pun menggodeklah tepung di dapur untuk dibuat muffin. Tiba-tiba si dia telefon, pukul 4.30 petang nanti si dia akan pulang ambil kami untuk ke hospital. Oh.... ayahanda mentuaku masuk wad rupanya. Ya.... yaaaa... ... kami akan bersiap. Jadi sementara menunggu kepulangannya sebentar lagi, Amie pun masukkanlah dulu hasil adunan tepung tadi....


ooooo......si dia sudah sampai....kami ke hospital dulu.... tinggallah rakan-rakan bersama muffin yang baru keluar dari oven ni.


Wokey..... dah balik dari hospital. Nampaknya ayahanda mentua masih dalam pemeriksaan lanjut dan kemungkinan akan menjalani pembedahan dalam jangka masa terdekat. Terima kasih kepada Mieza ...... masih ada lagi cup muffin kirimannya yang Amie simpan, dan Amie gunakan untuk Banana Cho Chip Muffin ini. Kejap lagi nak hantar seketul dua muffin ke rumah Mieza.....

21 ulasan:

izahdaut berkata...

kak amie..nk mapin 3 ketull.. comel2 tu

Zaliedana berkata...

Kak Amie,sedapnyer mapin,lama xwat..Nanti blk spital letak resepi eks..FIL akak skit pe..

dZana berkata...

terus rasa nak memapin pulak bila tgok muffin amie ni.. pekene dgn air teh o tu.. mmg rasa nk terkam jer ni

Mama Hawa/Mama Nani berkata...

Amie... suka lah banana muffin :P sapa sakit Amie?

ummiross berkata...

Ummi kan memang suka kek n muffin2 ni Amie, tengok ni pun dah terliur...

Nieza berkata...

sedapnya muffin ni kak...tapaula skit..hehe

semoga FIL akak cepat baik yer...amin.

EmbunRosaliza berkata...

assalam amie, sedapnya mapin tu amie, ank2 pasti suka, semoga FIL amie cepat sembuh

Acik Erna berkata...

Assalam Amie..semoga FIL cepat sembuh..
sempat jugak masak mufin amie ye..

GreenJade berkata...

wahhh smpat dia ber'muffin' yea hehehe


ujan2 ni pekena muffin ngn kopi panas pong sodap nih

ajumohit berkata...

Moga FIL kak amie Cpt sihat, sedapnya muffin utk minum ptg

Kamariah Awang berkata...

Waaah... dalam kolling2, sempat juga siapkan muffin... Memang terrorlah ni bab memasak... Hihi...

Diana @ Melley Mey berkata...

Assalamualaikum akak..
wah ada muffin kat cnie.. sedapnya.. dah lama x buat muffin... hari tu x sempat pun komen kat bawah tu.. hanya sempat singgah jer dah x bole tgk lappy.. kepala berdenyut kuat n mata mula berair.. jd diana komen jer sekali yer akak... ikan kat bawah tu mmg nampak menyelerakn .. ada bendi lg.. fav diana tu.. sedap

Sekamar Rindu berkata...

salam...

Banana Cho Chip Muffin yg sedap...

Along Maklong berkata...

salam amie..
maklong doakan semuga bapa mentua amie cepat sembuh..
sempat lagi tu buat mafin.. tabik springlah kat amie.. :)

Asmara berkata...

sempat lagi buat muffin ye kak amie. moga fil akak cepat sembuh. ;D

Ucu Faridah berkata...

moga ayah mertua akak cepat sembuh...

cantik je mafin tu...nak minta takut tak cukup utk orang disana...dapat tengok pun jadilah....hihihi...

Sue @ Nenie berkata...

Salam Kak Amie..amboiii mapin akak ni nampak gebusss lembab2 jeeee...mesti sedap dan moist ni...Errrrkkkk....agak2 kalau dah senang2 nanti ada keluar resipi tak?

Nens Collection berkata...

sedapnye..sy suka manis2..hehe..

MulutPayau berkata...

semoga ayah mertua cepat sembuh...

Saya suka mapin....emmmm bestnya kalau dapat 2-3 ketul...

Mieza berkata...

kak amie cayangggg..semalam dh baca entry akak ni kat iphone tp tk sempat nak tinggalkan komen..sukanya tgk akak dah memuffinkan diri skg..elok je jadi mapin akak..dah pandai dah main dgn tepung tu..kak nanti kalau stok cup tu dah abis boleh bgtau mieza..nnt mieza kim lagi :)

nuwairani ismail berkata...

x sabar nak beli cup mapin mcm ni jugak...harap2lah boleh bersemangat memapinkan diri mcm kak amie jugak. heheh